Olof Svensson Summerfight 2014 [KLAR]

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Olof Svensson Summerfight 2014

Inlägg av DHettNeck »

Johannesson skrev:Antar det är på samma sätt som Pers Destroyer Lord med 2+ lyckades slinka igenom då?

Kul med mallar med hål värdiga en schweiserost :)
Nej, den har helt enkelt varken turbo boost eller flat out.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Man får köra Jump Pack Chaptermaster med 2+ också.

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Ja, vilket ju är knas.

Borde stå:

o No non-infantry 2+ save character

Tycker även det borde stå:

o Maximum 1 non-infantry independent character

Dessutom har jag letat och letat i Necron boken och i Faqn och förstår inte riktigt varför Overlord med barge plötsligt tappat IC.

*Någon som kan kan förresten gärna flytta de senaste massa posterna till Flabbergast tråden...
Inte meningen att sabba Olofs rapport sida :)
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Disskusioner är viktiga. Och de senaste posterna kan besvara frågor andra ställer sig när de läser. Har en person kommit på en fråga så har många andra det med.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
refabricated

Inlägg av refabricated »

Match1: Stefan Hedström
Arme: Necrons(Overlord, 30 imortals, 18 warriors, 9 deathmarks, A-barge, doomscyte, stalker, 6 wraiths)

Jäkla trevlig kille denne e, vi skrattade mkt under matchen och pratade en massa skit. Snygga modeller var det med(kom med i best painted). Jag gillar stilrena armeer, dessa var enkla men vackra(svarta med grön hightlight).
Han gör ett lite orutinerat fel när han vinner tärningsslaget och låter mig deploya först. Var väl inte helt införstådd i 7th än. Iaf, jag ställer upp(aggresivt, vill pusha med WraithKnight och barge-lord. Finns inget som kan stoppa dessa tå på ett rimligt sätt) och tar första rundan.
r1, pushar fram WK och lord, hoppar fram med WW från sten i mitten för att tvinga barge att jinka. Resten lallar frammåt bakom cover. Ställer upp för en game-over push r2. Skytte nyper 2hp av stalker(WraithKnight+A-barge) och tvingar hans anni att jinka med mina WarWalkers. Han går frammåt lite och skjuter på WraithKnight med imomrtals(jag hade gömt allt annat), 1w igenom tror jag. Wraiths pushar mot min vänsterflank(fint för mig, då kan de inte hoppa på och renda min WraithKnight).
r2, hoppar fram med jetbikes och jinxar(-1 på saves magi) en imortal enhet(denna skjuts sönder och samman), chargar en annan med WraithKnight(i denna CC sitter vi till r5) och hoppar in i 18warriors och overlord med min barge-lord. WarWwalkers + warp-spindlar + imortals skjuter allt i wraiths och dödar 1-2st. Wraiths chargar mina immortals(dödar de flest och sedan springer jag iväg)
r3 WarWalkers fortsätter tvinga hans A-barge att jinka, jag dödar en imortal enhet till och vi tar lite maelstrom. hans warrior-block dödar min barge-lord
r4, warp-spindlar dödar hans annibarge, jag pinnar hans warriors med hallucination(telepathy spell), hans doomscyte flyger runt och skjuter lite.
r5, inte så säker på detaljerna, men jag tror jag har ihjäl allt utom flygaren(blev imobiliserad nån gång under matchen)

Vinner stor med 20-0. Fin start på en fin turnering. Ren erfarenhet gjorde mkt i matchen, han vet att necrons tål mkt stryk och jag vet precis hur mkt jag dödar per runda med min arme. Matte helt enkelt. Att inte hålla wraithsen kvar som WraithKnight-vakter var nog ett misstag. Finns de kvar så jag jag inte pusha ordentligt.

Iaf, tusen tack för en trevlig match. Hoppas min poänggirighet inte gick dig allt för mkt på nerverna Stefan.
Senast redigerad av 1 refabricated, redigerad totalt 22 gånger.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Johannesson skrev:
Dessutom har jag letat och letat i Necron boken och i Faqn och förstår inte riktigt varför Overlord med barge plötsligt tappat IC.
För att demonerna har exakt samma sorts chariot med en IC på och det står i deras FAQ att ICn tappar sitt IC status. Alltså är praxis att det gäller alla. Ibland måste man läsa alla FAQs för att få ett samband och svar på frågor :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ynick

Inlägg av Ynick »

Jätteroligt att det finns dom som vill sätta igång att återuppliva rapporterings delen av forumet. Som många skriver så är det nog bra att dela med sig för att höja nivån på andra.

Jag som amatör som inte lusläser alla codexar skulle vilja önska en sak av er "Gurus" och det är att inte förkorta så mycket. Det skulle förenkla och göra det mycket lättare att hänga med i diskussionerna ifall ni inte gjorde det. Önskar att forumet kunde ha som Dakkadakkas forum en förkortningsförklarings ruta. Detta gäller överlag när ni skriver rapporter eller inlägg eller listor.
Tips skriv ut hela enhetens namn i era listor och förkortningen inom parantes efteråt.

Tack för mig.

Användarvisningsbild
refabricated

Inlägg av refabricated »

Ynick skrev:Jätteroligt att det finns dom som vill sätta igång att återuppliva rapporterings delen av forumet. Som många skriver så är det nog bra att dela med sig för att höja nivån på andra.

Jag som amatör som inte lusläser alla codexar skulle vilja önska en sak av er "Gurus" och det är att inte förkorta så mycket. Det skulle förenkla och göra det mycket lättare att hänga med i diskussionerna ifall ni inte gjorde det. Önskar att forumet kunde ha som Dakkadakkas forum en förkortningsförklarings ruta. Detta gäller överlag när ni skriver rapporter eller inlägg eller listor.
Tips skriv ut hela enhetens namn i era listor och förkortningen inom parantes efteråt.

Tack för mig.
Skall försöka tänka på det för framtiden.

Editerade första rapporten lite, skrev ut förkortningar och pillade lite på syftningsfel.

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Flogger skrev:
Johannesson skrev:
För att demonerna har exakt samma sorts chariot med en IC på och det står i deras FAQ att ICn tappar sitt IC status. Alltså är praxis att det gäller alla. Ibland måste man läsa alla FAQs för att få ett samband och svar på frågor :)
Fast Logan kan också hoppa upp på en chariot och i texten kring det är det tydligt att han inte tappar IC. Däremot kan andra IC inte längre gå med honom och han kan inte gå med andra enheter.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Så på alla spelmässig sätt så tappar han IC. Ser inte riktigt skillnaden...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar