Bilder från ETC

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Gonka Koff

Bilder från ETC

Inlägg av Gonka Koff »

Nu har jag äntligen fått till några bilder från Munster, puckat nog glömde jag ta en bild över hela salen, men tänk er att alla borden stod i en hockeyrink, och den var i princip proppfull. Det var en grymt skön känsla att kliva i hallen när ca 400 pers spelade samtidigt. Mycket tärnings-rullnings-ljud var det minsann!

Argos första match, mot franska lagkaptenens eldars. Dubbla seer counsils (fast inte maxxade á la Axelino), 3x prismor. Anders vann stabilt med 18-2. Stabilt spelat!
I bakgrunden syns Mattias i domarväst.
Bild

Jimmy smiskar upp 120 boys och 45 lootas spelad av en riktigt trevlig och kul fransman
Bild

Jocke funderar på om Abaddon kommer ha en chans i närstriden
Bild

Jeppas armé tar ganska mycket plats
Bild

Spelarmatchning mot Polen, Jocke kämpar
Bild

Axels ena counsil hoppar äntligen fram över "klipp-penisen" bakom vilken han lyckats bli osynlig för motståndaren under en runda med misslyckat fortune-slag.
Bild

Axel mot tyskland, det där svarta grejset är en hel orkarmé, 8 kannor, massa boys, lootas och nob-bikers samt 2 st jetbikecounsils. 10 minuter senare är det bara några jetbikes kvar. Det var en riktigt snygg one-two punch chargekombo (läs axels rapport)
Bild
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Re: Bilder från ETC

Inlägg av NilssonHarHund »

Ge oss mer!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Vad innebär det förresten att Mattias har domarväst? Var Mattias en av få utsedda turneringsdomare (och varför fick han i så fall lägga sig i Sveriges matcher)?

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jorå, han var domare, och det med bravur såklart! Men, det fanns flera domare så han gjorde inga avgörande domslut i de svenska matcherna. Tyvärr var detta de enda bilderna jag hade (jag är usel på att komma ihåg att plåta).
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Mattias borde alltid ha domarväst på sig!
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Per Pirat skrev:Mattias borde alltid ha domarväst på sig!
Dommarvästen kom med hem så det kan vi nog ordna....
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Izin

Inlägg av Izin »

Varför har jag en warhammer-hållning som en soltorkad tomat?
17,83

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Izin skrev:Varför har jag en warhammer-hållning som en soltorkad tomat?
Låt mig bokstavera: S.t.o.c.k.h.o.l.m.a.r.e.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Tror det var Jocke och din upplevelse i Italien förra året som satt sina spår

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag trodde det var en medveten psykologisk grej, det ser ut som att du närsomhelst skall tappa kollen och ramla framstupa rakt över spelbordet. Motståndaren har såklart svårt att fokusera på själva spelet när hans fina gubbar riskerar att bli mosade av en svajande svensk.

Jeppa körde ju en liknande stategi, dels lutade han titt som tätt så tungt över de ranka spelborden att hela skiten böjde sig intill bristningsgränsen. Det såg fasligt farligt ut. Dessutom körde han sin "sitta på stolsryggen-pose" på plaststolar i världens sämsta kvalitet, så att de blev helt deformerade och när som helst kunde kollapsa.

Skriv svar