Beta v0.8

Moderator: DHettNeck

Användarvisningsbild
Excessus

Re: Beta v0.8

Inlägg av Excessus »

Så om jag förstår det rätt, så får man i CSM -2 för varje Power fist man köper till sina champions...vilket är det dyraste och sämsta alternativet från första början iallafall? Dessutom verkar det ju ge Defilers och Helbrutes mer minus också om man ger dem en extra, som om de var särskilt bra val i sina slots från första början.

Har jag sett fel nånstans eller är Berzerkers mycket snällare kompade än Thousand Sons? 10 zerkers är -6, 10 TS är -9, och ytterligare -1 för man kommer att gå över en warpcharge gräns automatiskt(då man måste ha en sorcerer för att göra dem troops), är TS verkligen nästan dubbelt så bra när de kostar 6p mer/st dessutom?
Senast redigerad av 1 Excessus, redigerad totalt 23 gånger.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Fistar är inte ett dåligt vapen. Just för chaos är det lite lurigt eftersom det inte är asvärt på småchampar(pga challange nackdelen) Något som man kanske kan försöka få fram i kompen. Ska fundera lite.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

LillePer skrev:Fistar är inte ett dåligt vapen. Just för chaos är det lite lurigt eftersom det inte är asvärt på småchampar(pga challange nackdelen) Något som man kanske kan försöka få fram i kompen. Ska fundera lite.
(jag editade min post medan du skrev din)

Problemet är ju att de inte riktigt går att köpa till andra än lords/champs/helbrutes/defilers/chosen(termies får redan komp för dem). Frågan är om det är "-2" bra på någon av dem?

Plasma cannons kan enbart köpas av Helbrutes, och de behöver inte riktigt fler minus än de redan har. Inget i codexen kan köpa multi-meltas.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

På lords är de absolut -2 bra, utan tvekan. Angående TS vs zerkar så är all komp inte hur bra saker är. Saker som kostar mer måste kompa lite mer annars så kan man "köpa" sig komp genom att köpa lite dyra enheter med ok komp. Men en tanke med zerkar kan vara att de ska få mer minus i kobination med LR (egentligen bara då de går att spela) gående/i rhino kan de ha rätt stora lättnader för då är de riktigt dåliga.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Ang Space Marines och chapter tactics:
Kanske skulle vara ett par straff för Salamanders. Deras characters får ta ett master-crafted vapen gratis. På exempelvis ett chainsword eller en boltgun/-pistol gör det knappt någon skillnad, men på en combi-melta eller plasmapistol gör det ganska mycket.

Sen kanske det hade varit på sin plats med något för heavy flamers. Det är väl bara Salamander Sternguards och Terminators som har riktig glädje av den uppgraderingen?

Det är i alla fall de tankar jag har när jag gör mina listor...

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

LillePer skrev:På lords är de absolut -2 bra, utan tvekan.
True dat, men där finns redan ett minus för fist.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Halvar skrev:Så szeras kompar inte extra om man har canoptek harvest? Varför gör de det i decurion detachments då?
Jo, det gör dom, läs mallen igen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Ozzit skrev:Sen försvann Sigil of Corruption från mallen under Chaos Lord, är detta meningen eller råkade den trilla bort?
Det var med flit. Alla andra bra gubbar kommer ju med 4++ i grund, så jag tyckte han kunde få det också.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Excessus skrev:Så om jag förstår det rätt, så får man i CSM -2 för varje Power fist man köper till sina champions...vilket är det dyraste och sämsta alternativet från första början iallafall? Dessutom verkar det ju ge Defilers och Helbrutes mer minus också om man ger dem en extra, som om de var särskilt bra val i sina slots från första början.
Defilers och hellbruts träffas in då det ingår i deras basic euqipment/chooices.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

DHettNeck skrev:
Excessus skrev:Så om jag förstår det rätt, så får man i CSM -2 för varje Power fist man köper till sina champions...vilket är det dyraste och sämsta alternativet från första början iallafall? Dessutom verkar det ju ge Defilers och Helbrutes mer minus också om man ger dem en extra, som om de var särskilt bra val i sina slots från första början.
Defilers och hellbruts träffas in då det ingår i deras basic euqipment/chooices.
Ok, så om de redan har en så får man inte minus för en till.

Skriv svar