IA 13 är ett av dem viktigaste supplementen för CSM och demoner. Allt dem saknar i GW vanliga codex finns där.
Många spelade dessa på Gothcon och jag som orkspelare upplevde inte att dem var obalanserade.
Zhardsnark är ett komplement som finns i Dredd Mob supplementet, den har ju varit godkänd tex på Gothcon och flera andra turneringar (den med grot tanks) I slutet av den finns Zhardsnark som gör bikes till troops. Whazzdaaka försvann (varför GW????!!!) så den fungerar
Åter till IA13 och IA 2 sec edition som tar upp loyalisternas fordon.
Egentligen ser jag nog båda dessa tillåtna, ger spelet mer sting så att säga. Inte för att marinerna behöver mer bra fordon men ändå.
CSM behöver det verkligen, flygare, nya tanks, nya dredds, Blight drone, dreadclaw (poddar) -roligt att få ge igen på loyalisterna och droppa ner och melta deras LR som ni så många gånger gjort mot oss, ha ha ha ha.
Tror det handlar om att bryta vissa satta konvent, mallen finns för att vi ska kunna spela på så lika villkor så möjligt och mallen känns riktigt tight nu med massa nya roliga grejer!!
Varför har FW fokuserat så mycket på Chaos? 1. Deras codex som GW gjorde suger 2. FW älskar Chaos.
Min input...
V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Moderator: DHettNeck
Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
IA13 gör typ ingenting för demoner. Lite för Chaos.
Oavsett vad FW tillåter kan man inte bygga ett slott av den bajshög som är CSM codexet.
Formationer och dataslates kommer med i nästa uppdatering. Däremot kommer FW inte med på LÄNGE, mest för att det redan tar lång tid att kompa GWs släpp som det är.
Oavsett vad FW tillåter kan man inte bygga ett slott av den bajshög som är CSM codexet.
Formationer och dataslates kommer med i nästa uppdatering. Däremot kommer FW inte med på LÄNGE, mest för att det redan tar lång tid att kompa GWs släpp som det är.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Förlåt?Flogger skrev:Lite för Chaos.
IA13 gör CSM-spelandet såååå mycket trevligare! Plötsligt kan man iallafall börja att jämna ut eldkraften mot lojalister och xenos...för att inte tala om två assault-fordon! Det är roligt att göra nya listor igen med IA13(så man inte behöver alliera in demoner hela tiden), den är lite som en frisk fläkt i en unken källare...
Man kan göra ett lite finare bajs-slott än den hopsjunkna högen som GW har gett oss är.Oavsett vad FW tillåter kan man inte bygga ett slott av den bajshög som är CSM codexet.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Och jag är först att tillåta ALLT som släppts från GW och FW (så länge reglerna är uppdaterade) i okompat klimat.
Med denna mallen däremot, nej, långt kvar innan fokus hamnar där.
Med denna mallen däremot, nej, långt kvar innan fokus hamnar där.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen