V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Moderator: DHettNeck

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:Jag läste bara för några dagar sedan att det som var gothcon specifik skulle stanna i mallen? Eller är ni inte överens om det i gruppen? För Exalted flamers försvann också nämligen?
Japp den försvann. Jag tror du läste in för mycket i dom kommentarerna, för vi har aldrig sagt (om jag inte missat nått) att GC-delen skulle finnas kvar efter GC.

Exalted flamern kommer tillbaka samtidigt som som övriga data-slates kommer med, vilket borde komma i v1.4 förmodligen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

@Raveners & Shiekes
27 av dessa snabba arga modeller med venomthropes är inte komp18 material. Så enkelt som så. Det kändes mer rätt att kompa tänderna än klistret som höll ihop dem.

@Bluescribes
Se dessa snarare som en Lord of change + en annan enhet. Det är potentialen som kompas inte den faktiska modellen. Det är ganska sannolikt att han trollar in en enhet och sedan blir till en Lord of change.
Killen kommer som alla andra psykers lättas till nästa version då man kan välja spells lite mer. Men tills dess väljer vi att utgå ifrån att du rullar ok-bra spells med tomten. Och nej, det är inte samma sak som att säga att terminators alltid klarar sina 2+ eller nått annat tramsigt.

@Scitarii
Ha i åtanke att detta är första iterationen av deras komp. Mkt kommer ändras inför nästa släpp(förutsätter jag, man träffar inte mitt i prick första gången). Speltesta med oss först, sedan kan vi väl sia i morgon-gröten. Ha dock lite tålamod.
Med 2w modeller kan man göra en del woundallocation trix, det kompar lite. Inte alla som gör det, men återigen så är det potentialen som kompar.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

@blue scribes

Ganska sannolikt? Står han på brädet runda 1 och demonspelaren börjar är det 33% chans att han summonar in någonting, en herald eller en enhet drones/screamers o.s.v. Det är precis samma chans som att han gör ingenting (skytteattackerna eller cursed earth), samt är det 16% chans att han ger bort first blood och blir en lord of change.

Jag vet inte om jag skulle kalla det "ganska sannolikt" att han tar in en enhet och sedan blir en LoC.

Bör tilläggas att om demonspelaren inte börjar kan han inte stå på brädet då han ofta dör då och blir first blood oavsett. Kanske finns enstaka LoS-block men som sagt, en thunderfire cannon eller något liknande är rätt bra på att ha ihjäl honom.

Jag har spelat snubben i flertalet matcher samt på turnering och han är en kul grej, men verkligen inte bäst i spelet (som ni kompat honom som).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Har du spelat honom efter WC förändringen?
För ibland är han ju 7-8 "gratis" tärningar.
Men han kommer säkert gynnas mycket när vi lägger in val av skolor.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Har du spelat honom efter WC förändringen?
För ibland är han ju 7-8 "gratis" tärningar.
Men han kommer säkert gynnas mycket när vi lägger in val av skolor.
Nyckelordet är "ibland" och han kostar ett helt HQ-choice. Han är inte en herald.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Det är jag väldigt medveten om, men som sagt, innan skolorna fixas till så får han kompas efter sin potential, som är väldigt hög.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

*Edit*
Behöver inte säga samma saker om och om igen.

Vi kompar efter potential tills vi har bättre verktyg. Vi håller på att skapa oss bättre verktyg, tills dessa kompar bluescribes medvetet hårt.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

DHettNeck skrev:Exalted flamern kommer tillbaka samtidigt som som övriga data-slates kommer med, vilket borde komma i v1.4 förmodligen.
Den är dock ingen data-slate, för att hålla rätt på koncepten. Den är med som amendment i demonernas FAQ och är lika mycket med i codexen som alla andra ändringar där...

Data-slates är erhållna separat och inget som är inkluderat som standard i demonernas val, som exalted flamern är...
Den var aldrig där för att stanna.
Synd, för den var imho en av de roligaste sakerna som hänt CSM på länge. Den hade inte bara nya enheter men nya roliga sätt att bygga listor på som inte fanns innan tack vare de enheterna. Dags att lägga den på hyllan igen då och gå tillbaka till det gamla vanliga, jag är iallafall tacksam att jag fick testa de nya sakerna lite på Gothcon.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Nora

Inlägg av Nora »

Måste säga att orkerna känns helt iskalla i denna mallen. Noterade att väldigt lite (inget vad jag kunde se) har hänt i deras mall i denna uppdateringen. Är också väldigt få kommenterar kring deras mall. Är de som spelar Orker nöjda med mallen eller är det så att ingen spelar dem längre och därför inte orkar lobba för deras sak? Tråkigt i sådant fall.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Gör det enkelt för er, säg att orks börjar på 320 istället för 300.

Skriv svar