Sida 3 av 3

Re: Beta v1.45

Postat: 23 aug 2015, 06:58
av Excessus
DHettNeck skrev:CSM ska ju dock kompa mer om dom börjar som 8*man och har mark.
Är det bara jag som inte ser någon skillnad på de två i mallen dock? Har inte Daemonkin codexen så vet inte några fler skillnader än att de har MoK där.

Re: Beta v1.45

Postat: 23 aug 2015, 07:05
av DHettNeck
Excessus skrev:
DHettNeck skrev:CSM ska ju dock kompa mer om dom börjar som 8*man och har mark.
Är det bara jag som inte ser någon skillnad på de två i mallen dock? Har inte Daemonkin codexen så vet inte några fler skillnader än att de har MoK där.
Precis, det är en miss i mallen.

Re: Beta v1.45

Postat: 23 aug 2015, 07:40
av Excessus
DHettNeck skrev:
Excessus skrev:
DHettNeck skrev:CSM ska ju dock kompa mer om dom börjar som 8*man och har mark.
Är det bara jag som inte ser någon skillnad på de två i mallen dock? Har inte Daemonkin codexen så vet inte några fler skillnader än att de har MoK där.
Precis, det är en miss i mallen.
Varför? Har de skillnad i sina codexar bortom MoK?

Re: Beta v1.45

Postat: 23 aug 2015, 08:27
av DHettNeck
Nej, men de startar på 8 man istället för 5 man stå startkompen måste justeras för enheten.

Re: Beta v1.45

Postat: 24 aug 2015, 14:51
av Johannesson
DHettNeck skrev:
Johannesson skrev:Ser fortfarande konstigt ut i Khorne kompen.

Ska 8 Khorne marines kompa samma som 5 marines till vanliga CSM?

Och motsvarande för kultister och zerkar och bloodletters.
Tar en titt på det. Letters och cultister bör kompa samma då dom är 2 färre men bättre. CSM ska ju dock kompa mer om dom börjar som 8*man och har mark.
Hur är kultister bättre än att ta MoK till vanliga kultister, vilket ju inte kompar?

Ingenting av marines enheterna (utom Possessed och Warp Talons) är ju bättre än vanliga som har köpt MoK, och för vanliga CSM kompar ju inte MoK något extra.

Re: Beta v1.45

Postat: 24 aug 2015, 15:02
av Johannesson
DHettNeck skrev:
Johannesson skrev:Varför ger inte alla Captains (eller motsvarande) minus för Relic Blade och/eller Terminator armour utan bara vissa?
Tusan också, trodde jag hade fått med alla. Vilka som kan ta relic blade har vi missat (och terminator armour) har vi missat?
BA Captain terminator armour
CSM Sorcerer terminator armour
DA Company master terminator armour, relic blade
SW Rune priest terminator armour
SW Wolf priest terminator armour

Sen funderar jag lite på varför en DP till CSM ger 2 MCP och 3 MCP för vingar, medan Khorne DP ger 1 MCP och 2 MCP för vingar?

Samt varför Runic armour till SW Wolf Lord ger dubbel komp för infantry (50% mer för non-infantry) än för en vanlig Captain?

Re: Beta v1.45

Postat: 24 aug 2015, 15:24
av DHettNeck
Johannesson skrev: BA Captain terminator armour
CSM Sorcerer terminator armour
DA Company master terminator armour, relic blade
SW Rune priest terminator armour
SW Wolf priest terminator armour

Sen funderar jag lite på varför en DP till CSM ger 2 MCP och 3 MCP för vingar, medan Khorne DP ger 1 MCP och 2 MCP för vingar?

Samt varför Runic armour till SW Wolf Lord ger dubbel komp för infantry (50% mer för non-infantry) än för en vanlig Captain?
Kanon med listan, det kommer fixas.

Anledning till skillnad på MCPs kommer nog av att flygande närstridsmonster är halvdana och att vi förutsett att man gör nått vettigare av CSM prinsen än en khorne-prins.

Lorden får mer straff än en kapten för att han helt enkelt slåss mycket bättre och därför är det värt mer att göra honom hård.

Re: Beta v1.45

Postat: 24 aug 2015, 22:30
av Excessus
DHettNeck skrev:
Johannesson skrev: BA Captain terminator armour
CSM Sorcerer terminator armour
DA Company master terminator armour, relic blade
SW Rune priest terminator armour
SW Wolf priest terminator armour

Sen funderar jag lite på varför en DP till CSM ger 2 MCP och 3 MCP för vingar, medan Khorne DP ger 1 MCP och 2 MCP för vingar?

Samt varför Runic armour till SW Wolf Lord ger dubbel komp för infantry (50% mer för non-infantry) än för en vanlig Captain?
Kanon med listan, det kommer fixas.

Anledning till skillnad på MCPs kommer nog av att flygande närstridsmonster är halvdana och att vi förutsett att man gör nått vettigare av CSM prinsen än en khorne-prins.

Lorden får mer straff än en kapten för att han helt enkelt slåss mycket bättre och därför är det värt mer att göra honom hård.
Jag trodde MCPs enbart var till för att visa hur svår en sak var att döda. Skillnaden mellan T5 och T6 är rätt stor...