Nora skrev:Måste säga att orkerna känns helt iskalla i denna mallen. Noterade att väldigt lite (inget vad jag kunde se) har hänt i deras mall i denna uppdateringen. Är också väldigt få kommenterar kring deras mall. Är de som spelar Orker nöjda med mallen eller är det så att ingen spelar dem längre och därför inte orkar lobba för deras sak? Tråkigt i sådant fall.
Tack för att du tar upp detta.
Jag och 8 andra spelare gjorde ett tappert försök att spela orker på Gothcon. Det var roligt och orker är i sig skitballa att spela. Tyvärr känns deras svagheter av rejält.
Jag försökte upplysa om det hårda kompen på ex Meganobs och att i jämnförelse med en assaultterminator inte hade ens i närheten samma överlevnadsgrad. I denna mall är dem ännu hårdare kompade.
Kompgruppen säger att man kompar efter potential (ex bluescibes), då tycker jag förslagsvis ni kan följa eran egen linje och kompa hela orkcodexet "efter potential" ungefär samma som med Nidsen.
Alla vet att metat skrattar åt orkerna, ingen blir liksom rädd längre att möta dem.
Codexet saknar invo save, allt går ta mig fan sönder bara man tittar på det, dem skjuter 66% av tiden upp i luften och dem har kiss ledarskap.
Klart vissa grejer är hårda MEN med alla dess svagheter så är "potentialen" på det hårda rätt jädra ofarligt.
Tråkigt men till nästa turnering får dem stanna hemma i skåpet och samla damm.