Kompmallen v1.45

Moderator: DHettNeck

Mortarion

Re: Kompmallen v1.45

Inlägg av Mortarion »

Lite fler frågor.

1. Ett vapen kompar enligt tabellen i början om den inte har ett eget entry. För BA Death company finns det ett entry för "First Power Fist/Thunder Hammer". Innebär det att det enbart är den första som kompar och att resten är gratis? Eller att den första har ett eget entry och därmed kompar enligt det, och de andra inte omfattas av entryt och därmed kompar enligt listan i början (som i det här fallet är samma)? Jag antar den första kompar och resten är gratis, men ville ändå kolla.

2. En DE Talos har egna entrys för både Haywire blaster och Heat lance. Fast minusen är exakt samma som i tabellen i början. Har jag missförstått något hur man räknar eller varför har den egna entrys? Eller räknar ni ett twin-linked vapen som två?

3. Ork meganobz får "-1 each Killsaw". Eftersom man köper killsaws två och två till dem så antar jag att det innebär att man får -2 om man väljer den uppgraderingen. (Eftersom det uttryckligen står each killsaw, vilket det inte gör på något annat entry). Korrekt?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Olof skrev:Oo, då känns det som en sån där upgrade som aldrig blir värt att ta. 5p, -1, inte världens bästa grej. Tycker gott den kan gå gratis med tanke på att terminötter kämpar som det är för att vara med listor.
Jag tror snarare att det är termosar som kanske måste lättas en del. Enheten skulle sen kunna ha 1st Chain Fist -1, då kan man ta flera till samma komp.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Mortarion skrev:Lite fler frågor.

1. Ett vapen kompar enligt tabellen i början om den inte har ett eget entry. För BA Death company finns det ett entry för "First Power Fist/Thunder Hammer". Innebär det att det enbart är den första som kompar och att resten är gratis? Eller att den första har ett eget entry och därmed kompar enligt det, och de andra inte omfattas av entryt och därmed kompar enligt listan i början (som i det här fallet är samma)? Jag antar den första kompar och resten är gratis, men ville ändå kolla.

2. En DE Talos har egna entrys för både Haywire blaster och Heat lance. Fast minusen är exakt samma som i tabellen i början. Har jag missförstått något hur man räknar eller varför har den egna entrys? Eller räknar ni ett twin-linked vapen som två?

3. Ork meganobz får "-1 each Killsaw". Eftersom man köper killsaws två och två till dem så antar jag att det innebär att man får -2 om man väljer den uppgraderingen. (Eftersom det uttryckligen står each killsaw, vilket det inte gör på något annat entry). Korrekt?
1. Precis, bara komp för första.

2. Det är nog bara en miss, du ska inte räkna dom två gånger, så dom kompar inget extra. Tror att dom hade lite dyrare komp förut, och när vi lättade dom insåg vi inte att minusen blev samma.

3. Det är helt ärligt en miss, tanken är att det ska vara each model with killsaw -1. Dock stämmer det ju som du skriver.

Får se om vi hinner släppa en liten v1.46 innan listorna skall in, annars får man nog leva med dom små missarna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

mtz

Inlägg av mtz »

Innan vilka listor skall in? TTT kör 1,45 även om det kommer en ny mall.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

mtz skrev:Innan vilka listor skall in? TTT kör 1,45 även om det kommer en ny mall.

Varför det? Låter jävligt korkat med tanke på att mängder med enheter saknas och är redo att slängas in i nästa mall.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

mtz

Inlägg av mtz »

Det är ju ett bra tag kvar tills 1,5 släpps. Å gränsen måste sättas någonstans. Nu har man en mall å göra sin lista efter så man har gott om tid på sig. Å inte måste ändra sin lista om man hoppar under 17 för det kommer en ny mall. E ju bara 2,5 veckor kvar tills listorna skall vara inne.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Himla tråkigt då hela planen med 1,5 var att den skulle vara redo till TTT. Hade ju varit bra om ni hade förmedlat till oss i mallgruppen när ni tänkte spika mallversionen.

mtz

Inlägg av mtz »

Man skall ju hinna få tid å göra sin lists och speltesta den. Så det är lite sent å komma med en ny mall nu. Har ni ens en plan när den skall vara klar?

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

@Tröger: sant. mer logiskt att lätta nötter och ha -1 på 1st chainfist.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

mtz skrev:Man skall ju hinna få tid å göra sin lists och speltesta den. Så det är lite sent å komma med en ny mall nu. Har ni ens en plan när den skall vara klar?

Tydligen inte förrän efter Fantasia (typ) vilket jag helt hade missat. Ett litet missförstånd i kompgruppen helt enkelt. Så...carry on :oops:

Skriv svar