V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Moderator: DHettNeck

mtz

Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av mtz »

Ett mark kostar 10p å kompar inget.. men jag får föraöka göra en lista å visa på hir jag tänker istället. Dock e inte nöjd med straffet på um. Men vi aer väll helt enkelt väldigt olila på hur bra det är, och vad som blir bättre :)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

DHettNeck skrev: På DE tyckte vi att vi täppte till alla hålen efter GC. Vad har vi missat?
Inga missade hål utan rent generellt. DE har inte blivit hårdare eller farligare jämfört med tidigare utan det är missions som ändrat sig. DE är redigt trevliga att ha i maelstrom (flera små, snabba, enheter). Det är där jag finner den klart bättre och det bör reflekteras i deras komp (enligt mig då, jag misstänker att Olof, Ola mfl har en annan åsikt ;) )

När du snckar CD-kärrorna antar jag att det är dom som bränner folk och in CC-kärrorna du pratar om?
Aijt. CC är ju ingen större fara men skjuta/bränna mm är ju rätt fräckt
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

refabricated skrev:
LillePer skrev:Vill bara påpeka i alla jämförelser med "Zerkar är OS osv" så har någon pyntat poäng på en lord och sen betalat poäng för att märka honom. Sällan det är skitfett med khornelords. Så inte nog med att de är dyra, du måste skatta för att göra dem OS också.
Den lilla detaljen finns ju med...
Kharn är ju en av de bättre snubbarna i CSM boken (poäng/komp) 180p för 10 i komp tror jag (18/komp)

Sedan skall troops till, som troligen blir minimala i CSM vilket gör zerkar klart bra.
21p per modell -> 105p för en femma, kör en sexa då varannan kompar extra så kostar 126p 4 i komp. Enheten ligger alltså på (31,5/komp) redigt högt för en enhet med fearless och OS.

Kontentan:
Skulle jag spela CSM så är zerkar självklara.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Lite fel på matten dock. 160p för kharn och 19p för en zerk med 10p champ ingår på första femman.
Jag är inte alls säker på att zerkar är självklara. Klart man kan springa runt och vara fearless, men det gör andra troops också, medans det tillför något undertiden...

keiko76

Inlägg av keiko76 »

När kan vi få se en reviderad version för orkerna. Tänkte så man kan planera inför ev Flabbergast och Warcon.

(Ja, jag skulle presentera listor som exempel)

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Varför ha zerkers när du kan ha noise marines?

5 pers med blastmaster är bara 125p(med komp -6) och de kan stå fearless på ett objektiv och hota saker med sin 48" range. Samt att "skatten" man betalar är en bikelord med MoS i en bikeenhet med FnP-ikonen...och den kombon är inte helt dålig(bättre än MoN mot allt utom S4 och S10)...och mig veterligen totalt okompad...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Excessus skrev:Varför ha zerkers när du kan ha noise marines?
Båda funkar bra. Så även tusen söner antar jag.. Plaguemarines kompar hårdare dock vill jag minnas

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Njae, NMs funkar långt mycket bättre än zerkers i de flesta fallen, och PMs funkar långt mycket bättre än TS i alla fall utom specifikt i närstrid mot saker med S7 AP3-vapen eller bättre...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Nu talar jag rakt ut i luften utan att ha kollat med de andra i gruppen.

Men jag tror vi(i kompgruppen) är rätt överens om att csm:s kult-marines inte är ett kompproblem.
Spontant så kommer de inte strypas förrän någon presenterar en lista där de uppenbart bryter kompen.
@Tröger
Är du missnöjd med detta utspel från mig får du väl editera det :) Det e trots allt du som är chef.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Frågan är ju dock varför inte Icon of Excess kompar något alls på bikesquads när det gör dem tåligare än med MoN mot alla attacker utom S4 och S10? Det är ju ett perfekt ställe att stoppa in en chef, och därmed också göra noise marines troops utan något uppenbart minus (så håller man spawn MoN och får inget extra minus för att chefen kan joina dem).

Dessutom, Sorcerer får -4 för disc of tzeentch och -3 för bike? För att få tillgång till den tvingas man ta MoT och därmed få en färre kraft i sin valda skola, samt att man inte får dess primaris utan tzeentch primarisen. Visst, man får en attack mer än om man har bike, men annars så vinner man ju inget då tzeentch-krafterna är ganska trista. Man är ju fortfarande bunden till att köra runt med en enhet bikes/spawns så det är svårt att utnyttja de 12" extra man kan turboboosta utom för sista-rundan objektivgrabbning.

Skriv svar