V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Moderator: DHettNeck

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av DHettNeck »

Så, här kommer nästa version av mallen. På begäran av arrangörer så släpper vi nu en uppdaterad mall innan vi fått med allt vi ville ha med. Det som gjorts är att Skitarii lagts till och att massa saker som uppdagades under gothcon har fixats.

En stor förbättring är att jag gjort om innehållsförteckningen, så nu kan man klicka i den och komma till rätt sida direkt :)

Kompmall v1.2

Planen är att det kommer komma en större uppdatering om ca 3 veckor som kommer innehålla: Khorne Daemonkin, Nya Eldar, Fortifications och ett nytt system för att välja magiskolor så att man kan få lite rabatt om man spelar med sämre skolor. Vi kommer då släppa en Beta version som folk kan kommentera på innan mallen spikas ca en vecka efter det.

När den mall-versionen (v1.3) är klar så kommer nästa steg vara att försöka få med alla dataslates till släppet efter (plus något eventuellt nytt codex).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger

Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon

Inlägg av Flogger »

Vad betyder detta?
First exalted reward in army -20 (-10 if not included, but any psyker with access to Malefic Daemonology in the army)
Jag förstår verkligen inte vad som är i parantesen?

Sedan undrar jag om ni har lättat upp större enheter med shrikes/raveners/screamers eller om ni strupit dem hårdare? För om in strupit dem hårdare får ni gärna motivera det, särskilt på nidfronten.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Stort tack!

Då kan vi köra mallen på vår endagars den 3 maj.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

daskad

Inlägg av daskad »

Flogger skrev:Vad betyder detta?
First exalted reward in army -20 (-10 if not included, but any psyker with access to Malefic Daemonology in the army)
Om man tar bort det jag gjort svart så blir det nog som de tänkt :P
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Spontant känns även Dunecrawlers till Skitarii riktigt hårt kompade, varför 3AVP liksom? De är som en dreadnought som inte kan slåss, tycker gott de kan ligga på 1AVP för första och 2AVP för varje efter första. Då är varje enhet av 3st 5AVP, det känns mer rimligt än 9.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Flogger skrev:Spontant känns även Dunecrawlers till Skitarii riktigt hårt kompade, varför 3AVP liksom? De är som en dreadnought som inte kan slåss, tycker gott de kan ligga på 1AVP för första och 2AVP för varje efter första. Då är varje enhet av 3st 5AVP, det känns mer rimligt än 9.
Har de hunnit in i mallen redan? Snabbt jobbat. Har någon ens hunnit spela Skitarii och hittat synergier eller svingar ni matte-hammaren?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Röde skrev:
Flogger skrev:Spontant känns även Dunecrawlers till Skitarii riktigt hårt kompade, varför 3AVP liksom? De är som en dreadnought som inte kan slåss, tycker gott de kan ligga på 1AVP för första och 2AVP för varje efter första. Då är varje enhet av 3st 5AVP, det känns mer rimligt än 9.
Har de hunnit in i mallen redan? Snabbt jobbat. Har någon ens hunnit spela Skitarii och hittat synergier eller svingar ni matte-hammaren?
Det är enbart math-hammer.

När det kommer till deras AVP (och alla andras) baseras den ju bara på hårdhet, AV12, invo-save och 3 HP är helt klart 3AVP.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Sedan undrar jag om ni har lättat upp större enheter med shrikes/raveners/screamers eller om ni strupit dem hårdare? För om in strupit dem hårdare får ni gärna motivera det, särskilt på nidfronten.
Du får -10 om du inte har tagit den, men kan trolla fram en herald som kan ha den. Detta för att komma åt eventuella combos med den.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:

Du får -10 om du inte har tagit den, men kan trolla fram en herald som kan ha den. Detta för att komma åt eventuella combos med den.
Så med andra ord om man tar någon demon som är psyker? Horrors, tzeentch-herald, LoC, Changeling o.s.v.?

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Ja. Dock kommer man i nästa version få välja skolor i armé-listan som jag skrev ovan, så det kommer då att gå att aktivt välja bort detta.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Skriv svar