Easy Comp version 1.7

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Flogger

Re: Easy Comp version 1.7

Inlägg av Flogger »

Batman ger inte buffar till hela armén. Hade de kompat efter det hade väl ändå varje system kompat för sig själv typ.

Min gissning skulle vara att Batmans system kompar för att de är brutna as shit, precis som tigurius, Be'Lakor, Kairos, Draigo o.s.v. Särskilt nu när crisis suits kan vara upp till 9st.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

nice, förstår att markerlights sänktes då de kan användas ännu bättre nu men skulle nog nästan vilja se Firebase support cadren också ska räknas med bland de som kompar utöver de som finns.
Den är inte riktigt lika hård längre då den måste skjuta på samma enhet för att få sin buff.
Den spontana magkänslan är ju att tau's alla nya prylar är totalt bortkompade, men vi får väl se, det kanske går att bygga nått med dom när man sätter sig ner några timmar.
ja, det känns mycket överlag, men vi har försökt få till att man kan spela med 1-2 av de riktigt bra grejerna på komp 1, ystar man mer ost så skjuter kompen iväg.
Se över warp charges för nids till nästa version är ni snälla.
är med på utvärderingslistan.
Var står IA orkerna då?
Flogger svarar på frågan, vi kompar andra codexar utefter hur bra de är på att få coversaves mm, dessa förmågor tar bort allt sådant och kan finnas på en jätteenhet med suites som skjuter satan. På komp 1 får man in en fullblåst Hunter cadre med fullbuffad commander / enhet. kan nog ställa till det en hel del på brädet... :)

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

*Edit*
Massa irrelevant strunt då jag inte kan läsa :)
Senast redigerad av 1 refabricated, redigerad totalt 3 gånger.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

refabricated skrev:Iaf till nästa iteration, och nu kan jag låta lite gnällig, men lite perspektiv:

Komp 1:
4 Imperial knights + godtycklig alliering med trollare och transporter.
Jag håller med dig i sak, men detta är nu sänkt till 3*IKs (som ej heller är med i Baronial Court, Triparty Lance eller Adamantium Lance) om du ska ha lite dåliga allies till dom.
Senast redigerad av 1 DHettNeck, redigerad totalt 3 gånger.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated

Inlägg av refabricated »

*Edit*
Mer strunt...
Senast redigerad av 1 refabricated, redigerad totalt 3 gånger.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Det har lagts till mer info om alliering vad det gäller Knights. Tar man Tempestus, Inquisition eller Assassins till dem så räknas det som en Knight (istället för straight up BB komp). Coteaz ger 1 i komp automatiskt.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

mtz

Inlägg av mtz »

Allierar du in skräp räknas dom som en knight. Så du kan ta 3 knights å sen valfritt från dom som e listade som att inte ge battle brother minus.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

@refab - du har nog missat texten:

All Allies are considered Battle Brothers for Comp purpose (so Comp 1 no matter the allegiance), only exception to this is Militarum Tempestus, Inquisition & Officio Assassinorum which generates no Comp for being allies with Knights, instead count an alliance with any of these factions as an additional knight model.

dvs alliera med dessa är ingen komp men då är det max 3 knights som gäller för komp 1.
All annan alliering med knights (inkl. Coteaz från Inkv.) kompar 1, dvs då är det bara 2 knights som går in på komp 1.

Användarvisningsbild
refabricated

Inlägg av refabricated »

Cool, jag är en fåne som inte kan läsa allt utan bara skummar ned dit där jag tycker skon klämmer. Editerar bort mitt strunt och håller tyst :)

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Pärssi skrev:
nice, förstår att markerlights sänktes då de kan användas ännu bättre nu men skulle nog nästan vilja se Firebase support cadren också ska räknas med bland de som kompar utöver de som finns.
Den är inte riktigt lika hård längre då den måste skjuta på samma enhet för att få sin buff.
Ah, jag hade missat att alla modellerna måste skjuta på samma, trodde först att man kunde hålla på och target locka för att gå runt det. Nej, då är jag med :P

Skriv svar