Easy Comp version 1.7
Re: Easy Comp version 1.7
Batman ger inte buffar till hela armén. Hade de kompat efter det hade väl ändå varje system kompat för sig själv typ.
Min gissning skulle vara att Batmans system kompar för att de är brutna as shit, precis som tigurius, Be'Lakor, Kairos, Draigo o.s.v. Särskilt nu när crisis suits kan vara upp till 9st.
Min gissning skulle vara att Batmans system kompar för att de är brutna as shit, precis som tigurius, Be'Lakor, Kairos, Draigo o.s.v. Särskilt nu när crisis suits kan vara upp till 9st.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Den är inte riktigt lika hård längre då den måste skjuta på samma enhet för att få sin buff.nice, förstår att markerlights sänktes då de kan användas ännu bättre nu men skulle nog nästan vilja se Firebase support cadren också ska räknas med bland de som kompar utöver de som finns.
ja, det känns mycket överlag, men vi har försökt få till att man kan spela med 1-2 av de riktigt bra grejerna på komp 1, ystar man mer ost så skjuter kompen iväg.Den spontana magkänslan är ju att tau's alla nya prylar är totalt bortkompade, men vi får väl se, det kanske går att bygga nått med dom när man sätter sig ner några timmar.
är med på utvärderingslistan.Se över warp charges för nids till nästa version är ni snälla.
Bagarn, för fan. läs hela dokumentet...Var står IA orkerna då?
Flogger svarar på frågan, vi kompar andra codexar utefter hur bra de är på att få coversaves mm, dessa förmågor tar bort allt sådant och kan finnas på en jätteenhet med suites som skjuter satan. På komp 1 får man in en fullblåst Hunter cadre med fullbuffad commander / enhet. kan nog ställa till det en hel del på brädet...Måste bara undra lite hur ni tänker angående Tau Commandern dock, eftersom alla "cadres" kompar redan - varför ger han komp med sina signature systems?
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
*Edit*
Massa irrelevant strunt då jag inte kan läsa
Massa irrelevant strunt då jag inte kan läsa
Senast redigerad av 1 refabricated, redigerad totalt 3 gånger.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag håller med dig i sak, men detta är nu sänkt till 3*IKs (som ej heller är med i Baronial Court, Triparty Lance eller Adamantium Lance) om du ska ha lite dåliga allies till dom.refabricated skrev:Iaf till nästa iteration, och nu kan jag låta lite gnällig, men lite perspektiv:
Komp 1:
4 Imperial knights + godtycklig alliering med trollare och transporter.
Senast redigerad av 1 DHettNeck, redigerad totalt 3 gånger.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- refabricated
*Edit*
Mer strunt...
Mer strunt...
Senast redigerad av 1 refabricated, redigerad totalt 3 gånger.
Det har lagts till mer info om alliering vad det gäller Knights. Tar man Tempestus, Inquisition eller Assassins till dem så räknas det som en Knight (istället för straight up BB komp). Coteaz ger 1 i komp automatiskt.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Allierar du in skräp räknas dom som en knight. Så du kan ta 3 knights å sen valfritt från dom som e listade som att inte ge battle brother minus.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
@refab - du har nog missat texten:
All Allies are considered Battle Brothers for Comp purpose (so Comp 1 no matter the allegiance), only exception to this is Militarum Tempestus, Inquisition & Officio Assassinorum which generates no Comp for being allies with Knights, instead count an alliance with any of these factions as an additional knight model.
dvs alliera med dessa är ingen komp men då är det max 3 knights som gäller för komp 1.
All annan alliering med knights (inkl. Coteaz från Inkv.) kompar 1, dvs då är det bara 2 knights som går in på komp 1.
All Allies are considered Battle Brothers for Comp purpose (so Comp 1 no matter the allegiance), only exception to this is Militarum Tempestus, Inquisition & Officio Assassinorum which generates no Comp for being allies with Knights, instead count an alliance with any of these factions as an additional knight model.
dvs alliera med dessa är ingen komp men då är det max 3 knights som gäller för komp 1.
All annan alliering med knights (inkl. Coteaz från Inkv.) kompar 1, dvs då är det bara 2 knights som går in på komp 1.
- refabricated
Cool, jag är en fåne som inte kan läsa allt utan bara skummar ned dit där jag tycker skon klämmer. Editerar bort mitt strunt och håller tyst 
Ah, jag hade missat att alla modellerna måste skjuta på samma, trodde först att man kunde hålla på och target locka för att gå runt det. Nej, då är jag medPärssi skrev:Den är inte riktigt lika hård längre då den måste skjuta på samma enhet för att få sin buff.nice, förstår att markerlights sänktes då de kan användas ännu bättre nu men skulle nog nästan vilja se Firebase support cadren också ska räknas med bland de som kompar utöver de som finns.