Warwalker bakom defence line?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Warwalker bakom defence line?

Inlägg av LillePer »

Rakt framifrån måste väl 25% vara längre ner på ww?

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Warwalker bakom defence line?

Inlägg av refabricated »

Känns som att klyva ett hår om det skall vara längre ned framifrån.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Warwalker bakom defence line?

Inlägg av Snot »

Jag lekte med nån app till ipad/phone som gjorde så, men det var alllllldeles för bökig att använda. Hans bild verkar lite smidigare.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Warwalker bakom defence line?

Inlägg av Halvar »

jag tycker inte det där ser ut som 25%. vapnen skall väl inte räknas med, eller? det är inte en träffbar area ändå.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Warwalker bakom defence line?

Inlägg av Gustav »

Jag gjorde bilden i går kväll för jag tänkte jag behövde ändå fräscha upp photoshopskillsen. Poängen är att en war walker är tanig nertill, och jag ville illustrera vad 25% nertill faktiskt är, vilket kanske är mer än många tror.

Om någon undrar så har jag bara räknat pixlarna totalt och tagit bort uppifrån tills 25% blev kvar. Jag glömde visserligen ta bort pipor men de är en väldigt liten del, och eftersom spröten nertill förmodligen inte kan räknas till hull heller och de i alla fall till hälften hamnade i det röda, så blir skillnaden ännu mindre. Hur högt som måste täckas kommer naturligtvis fluktuera något lite beroende på hur walkern är vriden i förhållande till skytten.
Halvar skrev:jag tycker inte det där ser ut som 25%.
Du är målgruppen.

Edit: Om någon har en bild på en war walker helt framifrån så kan jag göra en ny 25%-bild ikväll (där jag tagit bort pipor och antenner).

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Warwalker bakom defence line?

Inlägg av Jocke Rapp »

Gustav skrev:Poängen är att en war walker är tanig nertill, och jag ville illustrera vad 25% nertill faktiskt är, vilket kanske är mer än många tror.

Om någon undrar så har jag bara räknat pixlarna totalt och tagit bort uppifrån tills 25% blev kvar.
Halvar skrev:jag tycker inte det där ser ut som 25%.
Du är målgruppen.
:-D

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Warwalker bakom defence line?

Inlägg av Halvar »

alltså, jag är helt med på att 25% är mycket högre än en fjärdedel av höjden på warwalkers men det där såg fortfarande ut som typ 32%, och jag antog att det var för att vapnen kanske kunde vara medräknade.
jag har alldeles för stor erfarenhet av att inte få cover på mina tryons för att det är en fjantigt liten svans som blir täckt medans resten av kroppen är så högt upp att alla ser den oavsett vart jag ställer den i princip (i femte).
Ja' än't bittä'!

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Warwalker bakom defence line?

Inlägg av Neth_Oni »

har jag missat en ändring i 6th? För nog räknas väl vapnena på fordon med som något man kan targeta?

I vilket fall som tycker jag det där ser vettigt ut med tanke på hur pass mycket grövre överkroppen är gentemot benen

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Warwalker bakom defence line?

Inlägg av guildmaster »

Det har ju rätt mycket och göra med hur man placerar sin modell. Är man noggran så ska det inte vara några problem.
Bilagor
Warwalker-25%25.jpg
Warwalker-25%25.jpg (16.48 KiB) Visad 1396 gånger
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Warwalker bakom defence line?

Inlägg av Bronson »

Bra diskussion som ger åtminstone mig en lösning. Lösningen är att jag skippar i att försöka claima cover med en warwalker bakom en defence line. Det jag skulle få ut av det är en massa tjaffs om det är cover eller inte och det förstör varenda match typ :). Så den tanken släpper jag.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Skriv svar