Njae. Jag tror säkert att många av mina motståndare har ett problem om de spelar 7:e och jag kör femte mot dem - även om jag vill. Jag är nog inne på att turneringssammanhang skall hålla vissa saker på den enkla nivån - strunta i allies som inte bidraget med något roligare än Taudar och kör en Force organisation chart. Jag har läst igenom detachments men det enda jag kommer fram till är att meningen är att jag skall köpa fler flygande dakka tyranter. Eller finns det någon balanserande sak i nya 40k som gör att möjligheten till Fler Riptides i en Tau armé gör spelet mer balanserat? Jag har helt klart inte läst igenom regelboken mer än en gång och har säkert missat en hel del saker.Flogger skrev:Alla som vill spela 5e får fortfarande göra det om de vill.egge skrev:PÅ VILKET SÄTT ÄR DESSA REGLER "CASUAL"! Det är svårare regler bara för att sätta ihop ens armé i 40k än att lära sig samtliga regler till andra figurspel! Lägg sedan på komp, uppdragen och scoring regler så blir det rätt snabbt komplicerat.
(kompgruppen är fantastiska - jag vill bara påpeka att mallen fortfarande gör det mer komplicerat dock)
Jag saknar den gamla goda tiden när man tittade i sin bok valde enligt en enkel karta på vilka enheter man får ta och sedan kunde man fråga efter motståndarens bok och faktiskt slå upp vilka enheter dem har i sin armé.
Detachments till 40k
Re: Detachments till 40k
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Finns ingen anledning att förbjuda allies, bättre att kompa specifika hårda kombos än att förbjuda hela konceptet (som egentligen är rätt kul).
Du behöver inte fler dakkaflyrants, alliera in necrons med flyg istället
Du behöver inte fler dakkaflyrants, alliera in necrons med flyg istället
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Pffft, 40k-reglerna är enklare än att tolka stycket "An element crossing another elements front" i DBA!egge skrev:PÅ VILKET SÄTT ÄR DESSA REGLER "CASUAL"! Det är svårare regler bara för att sätta ihop ens armé i 40k än att lära sig samtliga regler till andra figurspel! Lägg sedan på komp, uppdragen och scoring regler så blir det rätt snabbt.