7th edition förändringar

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: 7th edition förändringar

Inlägg av The Gretchin »

Är det fortfarande så att en lvl1 psyker som slår fram en lvl3 spell slår om? Annars är det ju ganska självklart att en lvl1 psyker kan kasta lvl3 spells.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: 7th edition förändringar

Inlägg av Flogger »

The Gretchin skrev:Är det fortfarande så att en lvl1 psyker som slår fram en lvl3 spell slår om? Annars är det ju ganska självklart att en lvl1 psyker kan kasta lvl3 spells.
Ja det får de. Däremot om jag förstod det rätt kan en level 1 psyker bara kasta 1 power/turn.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: 7th edition förändringar

Inlägg av Röde »

Flogger skrev:
The Gretchin skrev:Är det fortfarande så att en lvl1 psyker som slår fram en lvl3 spell slår om? Annars är det ju ganska självklart att en lvl1 psyker kan kasta lvl3 spells.
Ja det får de. Däremot om jag förstod det rätt kan en level 1 psyker bara kasta 1 power/turn.
Så läser jag med... Gör Iyanden Spiritseers lite bättre faktiskt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: 7th edition förändringar

Inlägg av Jonke »

Ancalagon skrev:
Jonke skrev:Mastery level påverkar bara hur många powers psykern genererar (undantag finns) och bonus för deny the witch. Så länge du har warp charge kan en lvl 1a lägga alla powers den kan (vilket ofta är 3: 1 genererad+primaris+force).
Nej.

Mastery Levels på s22: "The number of psychic powers a Psyker can use each turn depends on his Mastery Level".
Alltså den där meningen betyder ju ingenting. Depends hur då? Om jag minns rätt står det i inledningen till psychic phase kapitlet och förtydligas inte senare i kapitlet.
Sambandet mastery level - antal powers kan ju vara vad som helst. T ex att antalet powers psykern genererar beror på mastery level vilket i förlängningen ger att det begränsar antalet psykern kan kasta.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: 7th edition förändringar

Inlägg av Ancalagon »

Jonke skrev:
Ancalagon skrev:
Jonke skrev:Mastery level påverkar bara hur många powers psykern genererar (undantag finns) och bonus för deny the witch. Så länge du har warp charge kan en lvl 1a lägga alla powers den kan (vilket ofta är 3: 1 genererad+primaris+force).
Nej.

Mastery Levels på s22: "The number of psychic powers a Psyker can use each turn depends on his Mastery Level".
Alltså den där meningen betyder ju ingenting. Depends hur då? Om jag minns rätt står det i inledningen till psychic phase kapitlet och förtydligas inte senare i kapitlet.
Sambandet mastery level - antal powers kan ju vara vad som helst. T ex att antalet powers psykern genererar beror på mastery level vilket i förlängningen ger att det begränsar antalet psykern kan kasta.
Jepp, men jag tror nog att den största majoriteten kommer tolka det som 1 power per turn per Mastery Level. Annars är som du säger den meningen helt meningslös. Så kommer jag spela det tills det kommer en FAQ iaf.

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: 7th edition förändringar

Inlägg av Fenris »

Jag ser inget som begränsar en ML1 trollis från att kasta tex 3st WC3 magier, så länge han har WC nog. Samma trollis får dock inte kasta samma magi 2 gånger, så ML1 trollisen måste ju kunna 3 olika magier och trollisar utan forceweapons, som ger magin force kommer oftast kunna 2 magier (en framrullad + primaris pga fokus).

Eftersom Daemonology har en WC3 magi som primaris, så är jag rätt övertygad om att även ML1 snubbar kan kasta sådana besjärjelser.

Jag hittar heller inget som gör att man får slå om ifall WC-kravet är högre än ens ML.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: 7th edition förändringar

Inlägg av Mutt »

Jonke skrev:
Ancalagon skrev:
Jonke skrev:Mastery level påverkar bara hur många powers psykern genererar (undantag finns) och bonus för deny the witch. Så länge du har warp charge kan en lvl 1a lägga alla powers den kan (vilket ofta är 3: 1 genererad+primaris+force).
Nej.

Mastery Levels på s22: "The number of psychic powers a Psyker can use each turn depends on his Mastery Level".
Alltså den där meningen betyder ju ingenting. Depends hur då? Om jag minns rätt står det i inledningen till psychic phase kapitlet och förtydligas inte senare i kapitlet.
Sambandet mastery level - antal powers kan ju vara vad som helst. T ex att antalet powers psykern genererar beror på mastery level vilket i förlängningen ger att det begränsar antalet psykern kan kasta.
Att tolka det som något annat än 1 spell per level är att läsa regelboken som fan läser bibeln.

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: 7th edition förändringar

Inlägg av Claimh_Solais »

Kan någon förklara hur allierade funkar i nya boken , inte läst det än

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: 7th edition förändringar

Inlägg av Flogger »

Claimh_Solais skrev:Kan någon förklara hur allierade funkar i nya boken , inte läst det än
Precis som tidigare.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: 7th edition förändringar

Inlägg av Ancalagon »

Förutom att du nu kan ha mer 1 allierad, hur många detachments du vill så länge du har 1 HQ och 1 Troop från varje.

Skriv svar