Systrar som Marines?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Ogge

Systrar som Marines?

Inlägg av Ogge »

Jag har köpt på mig och målat en massa systrar genom åren, men har tröttnat på att spela dem. Vad säger fluffbossarna om att spela systrarna som Marines av någon form?

Patrizzo

Re: Systrar som Marines?

Inlägg av Patrizzo »

Jag är inte ngn "fluffboss" men har ju ändå åsikter som jag gärna vädrar. Det finns inga kvinnliga spacemarines, och alla kända primarchs var män, så ur det perspektivet går det ju inte. Å andra sidan är återfanns aldrig två primarchs, och en eller båda av dem skulle ju kunna vara kvinna. De var ju skapade av genetiskt material från kejsaren och som bekant har en man (som man ju får anta att kejsaren är) både X- och Y-kromosomer, så möjligheten finns/fanns.
Sedan har vi det där med att man ska se vad saker är, och alla spelare utgår nog från att spacemarines är män, ser man kvinnor i power armor så är de sisters of battle. Å andra sidan så är ju alla jag spelat mot minst normalintelligenta och om man förklarar att modellerna är spacemarines så borde de flesta komma ihåg det under slaget.
Amat, ergo sum

För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Kör!

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Jag skulle säga att det krävs någon form av konvertering av systrarna för att jag skulle tycka att det är OK. jag har som så inga problem med kvinnliga spacemarines/fluffaspekter men tycker att det är att dra "counts as" lite väl långt.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Jacke

Inlägg av Jacke »

Håller med Bengtsson. "Counts as" är lite att ta i mellan olika armélistor. Lite som att använda demoncodexen när man spelar nids. Skulle folk godkänna samma wysiwyg brott om det var exempelvis necrons eller andra meq? Jag menar necrons är ju betydligt närmare marines i stasten än sisters of battle.

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Mja jag hade väl godkänt det men inte gillat det.
Känns fel bara.
Kan jag spela orks som marines, deamons eller eldar? Varför ens äga flera lag..
Du kan ju lika gärna spela med gamla toalettrullar som proxade marines men det känns både fel och konstigt.

Sen gillar jag överlag inte att spela med saker som inte existerar. Kanske har det att göra med att jag snabbt glömmer vilken som hade power weapon, jump pack etc och gör misstag mot min motståndare tack vare det.

Är inte lite charmen att sakta förbättra och bygga en armé stegvis. Inte proxa den rakt av.

Yautja

Inlägg av Yautja »

mindtrix skrev:Kan jag spela orks som marines, deamons eller eldar?
Om orkerna/daemons/eldarsna har power armour och bolters så låter det väl som en rolig syn på slagfältet.
mindtrix skrev:Du kan ju lika gärna spela med gamla toalettrullar som proxade marines men det känns både fel och konstigt.
och även hålla sina exempel inom ett närliggande WYSIWYG område som det som föreslogs istället för att ta det vildaste man kan tänka sig och slänga in som ett argument i diskussionen.
mindtrix skrev:Sen gillar jag överlag inte att spela med saker som inte existerar. Kanske har det att göra med att jag snabbt glömmer vilken som hade power weapon, jump pack etc och gör misstag mot min motståndare tack vare det.
som sagt, så länge som equipmenten är WYSIWYG så.
mindtrix skrev:Är inte lite charmen att sakta förbättra och bygga en armé stegvis. Inte proxa den rakt av.
Absolut.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Jag säger ok sålänge man ser vad de har för grejer. Marines har så jävla roliga codexar och det släpps nya hela tiden. Känns lite trist om man måste köpa marine modeller för att ta del i det, och ha en armé man man har lagt ner hundra timmar på att måla på hyllan. En och annan kanske bygger en Chaos Raptor armé när BA släpps.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

vad är detta för jävla diskussion?

systrar rakt av som SM - nej tack, hört talas om wysiwyg?

systrar konverterade som nåt annat - japp, det funkar..

vad är det med 40ksverige idag och slapp attityd?

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

pära skrev:vad är detta för jävla diskussion?

systrar rakt av som SM - nej tack, hört talas om wysiwyg?

systrar konverterade som nåt annat - japp, det funkar..

vad är det med 40ksverige idag och slapp attityd?
Vad är det med dig och din oslappa attityd!?

Skriv svar