Age of Sigmar?
Re: Age of Sigmar?
Jag är helt för ett Introhammer, men de hade inte behövt döda Warhammer för att släppa det. Hur svårt hade det varit att behålla Warhammer på Mail Order och släppa de nya figurerna med regler till båda systemen?
- NilssonHarHund
Fantasy sålde nog så dåligt att det inte var värt vare sig utvecklingskostnader eller lagerplats. I praktiken hade det nog redan dött. De relativt få veteraner som spelade köpte inte tillräckligt mycket nytt.
Vill de ha kvar sitt WFB får de väl fortsätta spela 8th.
Vill de ha kvar sitt WFB får de väl fortsätta spela 8th.
Precis som med blood Bowl, warmaster, necromunda, Mordheim o.s.v.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Kanske kan vara värt att titta på så småningom. Men har de inte släppt massa asstora modeller under en tid? Större spel med dessa regler?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
inte helt omöjligt att läsa den där regeln som att man ska lägga ihop tärningen plus movement för alla sina modeller i enheten, dvs en enhet på tre och move 5" flyr 15+D6" medans en enhet på tio flyr 50+d6".Flogger skrev:Reglerna finns delvis på svenska! Det bygger för roliga missförstånd för dessa "kids" vi pratar om
Ja' än't bittä'!
Fly, som i "Flyga" på änglisch fast inte
Men man kan väl konstatera nu att Fantasy är dött och begravet. Sorgligt, känns som det vore på plats med nån sorts gravöl. Jag har haft många, många roliga timmar med mina Vampire Counts.
Ser att svenskarna mobiliserar för att hålla liv i liket, Fantasy 9th ed coming up! http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 0&t=129642
Men man kan väl konstatera nu att Fantasy är dött och begravet. Sorgligt, känns som det vore på plats med nån sorts gravöl. Jag har haft många, många roliga timmar med mina Vampire Counts.
Ser att svenskarna mobiliserar för att hålla liv i liket, Fantasy 9th ed coming up! http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 0&t=129642
Tittade lite på hemsidan... All terräng är borta och en del termer har förändrats. Intressant att hela spelet ser ut att ha bytt namn.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Terrängen ligger inpetad under respektive spel numera (I alla fall 40k terrängen) .
Ett Introhammer låter som en väldigt bra idé men synd ja att WHFB fick stryka med för att skapa det...
Och väldigt konstigt att ta bort poängkostnader iom att även barn kan addera poängkostnader. Det är väl inte så svårt?
Och väldigt konstigt att ta bort poängkostnader iom att även barn kan addera poängkostnader. Det är väl inte så svårt?
De bytte ut matematik mot roliga timmen. Ett genidrag om företaget vänder sig till kids. Eller vänta, det är ju det de gör med detta spektakel till "spel".