Vapen på SW Longfangs

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Vapen på SW Longfangs

Inlägg av Lottomannen »

Jag brukar tänka så: Har jag fyra laserkannoner i enheten (vilket jag brukar föredra) och de inte lyckas sänka det jag skjuter på så kommer inte en plasmagun till att göra någon jättestor skillnad.

Och som nämnt innan så är en köttsköld inte dumt att ha.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Roedskaegg

Inlägg av Roedskaegg »

Så alltså 1 missile launcher, 3 lascanon, standardkittad ancient, alternativt byta antalet på launchers/las beroende på vad jag föredrar. Läste på split fire-regeln och såg att EN modell får byta mål. Men nu känner jag att jag har rätt vettig koll på hur jag ska göra. Tack :) Hoppas bara att det finns nog med delar på sprue för detta.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Där är två av varje tunga vapen i devastator-boxen. Jag köpte ett par för ett tag sedan, men jag använde tyvärr alla lascannons, annars hade du gärna fått en.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

fauh

Inlägg av fauh »

Roedskaegg skrev:Så alltså 1 missile launcher, 3 lascanon, standardkittad ancient, alternativt byta antalet på launchers/las beroende på vad jag föredrar. Läste på split fire-regeln och såg att EN modell får byta mål. Men nu känner jag att jag har rätt vettig koll på hur jag ska göra. Tack :) Hoppas bara att det finns nog med delar på sprue för detta.
Du kan till och med ha 5 Heavy Weapons i en Long Fang squad så du kan ha 4 Laser en Missil OCH en ancient som står och tankar. Vill man göra det riktigt nasty kan du till och med byta din Ancient mot en Wolf Guard i termos rustning som står och tankar om jag inte minns fel. Kostar 25 poäng extra men då får du en gubbe med 2+ 5++ och stormbolter+power weapon. Bra på att tanka tramsskott och vara lite halvfarlig mot bajsenheter som vill binda dina longfangs i närstrid. Tycker man inte det låter tufft kan man alltid byta power weapon mot en stormshield gratis(? lite osäker här) och vara dundertank.

Roedskaegg

Inlägg av Roedskaegg »

Mysigt :) Jo, sett bygget med wolgfuard packleader med storm shield. Tror han hade en missile launcher på ryggen med

Newyn

Inlägg av Newyn »

Står att man gör en Long fangs till Wolf guards så kan inte byta ancient.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Newyn skrev:Står att man gör en Long fangs till Wolf guards så kan inte byta ancient.
?

Som jag läst så kan du uppgradera antingen en LF eller en Lillchef till Wolf Guard för 10 poäng. Denne får sedan uppgraderas med Termie Armour om du känner för det.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Newyn

Inlägg av Newyn »

Ahh du har rätt. Alla får bli Pack Leader.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Skriv svar