Hjälp! Hur få loss missiler från centar?
Hjälp! Hur få loss missiler från centar?
Är det nån händig som lyckats med att få loss limmade missiler från centar?
Eller som vet hur man gör utan att skada gubben?
Jag har ingen aning om vad det är för lim.
Tips emottages tacksamt!
Eller som vet hur man gör utan att skada gubben?
Jag har ingen aning om vad det är för lim.
Tips emottages tacksamt!
Re: Hjälp! Hur få loss missiler från centar?
det tipset folk pratar om ifall det är superlim brukar vara att frysa modellen. funkar inte för plastlim, vilket borde vara vad det limmats med.
Ja' än't bittä'!
Är det de som sitter i bröstet? Om de är limmade med plastlim så är det nog kört.
Borra bort dem och sätt i smala plastic card rör som bolterpipor.
Bra tips
Wilco!
-
Elevatorlake
Jag har märkt att vissa lim blir upplösta av t-röd om man låter de ligga i ganska länge, typ några dagar. Dock vet jag inte vilken typ av lim det är eftersom det mer hänt av misstag när jag bara tänkt strippa färgen av modellen och istället fiskat upp den i delar 
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Bra att veta - tack
Tänkte försöka undvika att måla om men jag har andra grejor som kommer behöva lite limseparation, så då åker flaskan fram.
Skål!
Skål!
Kan bekräfta att t-röd gör processen kort med både GWs och armypainters lim. Andra gubbar som tyvärr haft lite missöden med primer låg ett dygn och föll isär som plockepinn när jag tog upp dem. Smidigt!Elevatorlake skrev:Jag har märkt att vissa lim blir upplösta av t-röd om man låter de ligga i ganska länge, typ några dagar. Dock vet jag inte vilken typ av lim det är eftersom det mer hänt av misstag när jag bara tänkt strippa färgen av modellen och istället fiskat upp den i delar