De populäraste miniaturmodellerna??

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
GoTNGWH40k

De populäraste miniaturmodellerna??

Inlägg av GoTNGWH40k »

Hail all,

Jag skulle vilja veta vilka miniaturmodeller som är de mest populärna. De ni själv har eller vill köpa. Vilka miniaturer ska man absolut köpa??

Skriv gärna vad det heter Förnamn (om de har), efternamn, titel, smeknamn och självklart vilken faction.

Typ:

Arenos Karalaen, Captain Karlaen, Shield of Baal, Blood Angels Space Marine Chapter's Veteran 1st Company.

//O7

Elevatorlake

Re: De populäraste miniaturmodellerna??

Inlägg av Elevatorlake »

Menar du typ av enheter (typ tactical marines), factionspecifika (ultramarines tactical squad) eller enskilda modeller (space marine captain eller tigurius)?

Och av vilken anledning ska de vara populära? På turneringar är ju vissa modeller populära medan i andra sammanhang kan andra modeller vara mer populära. Sedan finns det ju ekonomiska aspekter också, många vill säkert ha en titan men de kostar ju en slant.

Är money no object är det ju bara att börja köpa primarchs och HH character series från forgeworld, de tycker jag absolut tillhör hobbyns höjdpunkt!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

GoTNGWH40k

Inlägg av GoTNGWH40k »

Tjena,

Jag menar enskilda modeller. De enheter som det samlas mest på.

Populära tänker jag mig både och. Både på turneringarna och i andra sammanhang. Det är upp till dig att välja. Helt fritt. När det gäller den ekonomiska aspekten pratar jag gärna de som gör osthål i plånboken. Undvik gärna det som gör kanonhål i plånboken.

Fast ska vi prata om att köpa HH characters series från forgeworld, vill jag mer än gärna vilja veta vilka vilka som är "must have" oavsett priset.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

GoTNGWH40k skrev:Tjena,

Jag menar enskilda modeller. De enheter som det samlas mest på.

Populära tänker jag mig både och. Både på turneringarna och i andra sammanhang. Det är upp till dig att välja. Helt fritt. När det gäller den ekonomiska aspekten pratar jag gärna de som gör osthål i plånboken. Undvik gärna det som gör kanonhål i plånboken.

Fast ska vi prata om att köpa HH characters series från forgeworld, vill jag mer än gärna vilja veta vilka vilka som är "must have" oavsett priset.
Primarcherna är must have enligt de flesta tror jag men återigen är det en prisaspekt på det också. Att lägga typ £70 + 15% frakt på en enda modell som man endast kan använda som proxy för en vanlig captain i vanliga 40K och endast för ett specifikt chapter är det inte alla som gör. Rättare sagt väldigt få :) Att kalla den modellen populär enligt säljstatistik är nog fel men däremot är den nog väldigt populär som vill-ha-objekt.

Här är de primarcher som de har släppt hittills; https://www.forgeworld.co.uk/en-SE/The- ... Collection

Om du är ute efter att använda något som en karaktär i ett spel och som spelaren själv kontrollerar (jag kan inte termerna som du märker) tror jag däremot inte primarcher är lämpliga, där skulle jag nog titta närmare på antingen 1st captains eller andra captains typ Sigismund, Kharn, Abaddon, Loken, Typhon osv.

När jag tänker efter kanske Garro är den mest "universiella" karaktären trots allt i 30K eftersom han är legionoberoende?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Alexis Polux, 405th Captain of the Imperial Fists, "the Crimson Fist"

Primarchs till trots, så anser jag att detta är den absolut coolaste figuren GW/FW någonsin gjort. Enastående hård och med häftigt fluff.

GoTNGWH40k

Inlägg av GoTNGWH40k »

Tackar för tipset!

Skriv svar