Samla ESC/ETC rapportering här!

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Apocswe

Re: Samla ESC/ETC rapportering här!

Inlägg av Apocswe »

dom torde väl sluta 4 då, med polen, tyskland och USA som topp tre....

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

En snubbe postade nyss ett resultat som han påstår vara officiellt:
1. Poland
2. German
3. Spain

USA placed 4th AFAIK.
Vi får se var det slutar
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Hittade precis en bild på resultatlistan
http://yfrog.com/5i9ntxj

1st Poland
2nd Germany
3rd Spain
4th Sweden
5th USA
...
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Booogeyman

Inlägg av Booogeyman »

Bra spårat!

4a är inte dåligt, samt USA är efter oss.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Ajdå, tråkigt att missa pallen. Ska bli intressant att se battlepoints från varje match osv. och inte bara placeringar.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Tja,

Ledsen för att rapporteringen har varit väldigt klen. Det är fasiken inte lätt att få till det som skribent på plats eftersom det inte finns nåt vettigt ställa att sitta på. Dessutom har ju Olof spelat för Wales som inhoppare, och jag fick inte riktigt till det att blogga på Vox Novus på min IPhone.

Jag skrev detta på Vox som ett inlägg nyss:
Gonka skrev:Myckert kort, för jag är dödligt trött:

Vi spelade oavgjort mot USA, det visade sig att dom faktisk kunde spela 40k! Pairingen blev en massa spegelmatcher, och de flesta slutade väldigt jämnt, till exempel så smattrade Jeppa och Darkwynn lös på varandra och efter en helskottans massa tärningskastande så blev det 10-10. De var alla riktigt sjyssta snubbar, och det såg ut som att alla hade riktigt kul vid spelborden.

Efter det spelade vi mot Italien, och denna gång blev matchupsen mer dramatiska, efter en del mycket dramatiska resultat och nagelbiteri, så vann vi de sista matcherna och resultatet blev en övertygande vinst.

Jag var tvungen att passa mitt flyg, så jag missade finalmatchen mot Polen (vi låg då etta och tvåa). Tyvärr åkte vi på torsk och ramlade ner på en 4:e plats. Det känns riktigt surt att Tyskarna vann över Danmark så mycket att dom klämde in sig på en andraplats. Jag är litet osäker på om USA kom trea eller 5:a.

Gonatt!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

Tycker ändå det var riktigt bra gjort att ta en 4:e plats med tanke på alla lag som ställde upp. Var ju faktiskt väldigt jämt där uppe i toppen.

Bara att återkomma nästa år och ta hem trofén :)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Stabilt att se Sverige i topp, även om det inte riktigt räckte till pallplats. Snyggt jobbat :)!
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Bra jobbat ;)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Klart det är bra jobbat att återigen komma så bra samtidigt som det bara blir fler lag. Dock tror jag att laget är grymt besviket för målet var väl ändå att försvara titeln.

Skall bli intressant att höra rapporterna från matcherna främst de oavgjorda och förlusten. Sedan, tycker i alla fall jag, skulle det vara intressant att få en listanalys och om valet av listor. Funkade de bra/dåligt. Saknades tyranider osv

Hoppas ni hade kul dock :)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar