Niklas skrev:Jag hade ett fördefinerat gäng marines kallade World Eaters. Sedan valde GW i all sin visdom att ta ifrån mig allt som hörde dem till och bakade bara in dem bland alla andra chaos marines....
Jag hade också ett fördefinerat chapter, nummer 3 även känt som Emperors Children, och medans Berzerkers fortfarande är dugliga som enhet så ska vi inte prata om Noise Marines....
Håller helt med Niklas.
Ursprungsproblemet (som CSM spelare) är att det sketna misslyckande som kallas codex Renegade Space Pirates in Power Armour är så fantastiskt skittråkigt att hälften hade räckt för att få folk att gråta blod. Ska man hårddra det så har man ungefär 5 spelbara entries i boken. Jävligt kul det blir i längden
Jag förstår till 100% varför folk funderar på att spela Night Lords som BA eller Iron Warriors som SM eller vad fan som helst. This is the price of failure och dem som failat är GW själva.
Jag ser inga som helst problem med det så länge som det är gjort med ett uns omsorg. Det ska mao vara WYSIWYG och byggt med lite omtanke och så är allt bra och kan dessutom se riktigt coolt ut.
Det är såklart inte lika kul att se en Ultrasmurf tactical marine med vänster shoulderpad gult med en vargsymbol och höger rött med en bloddroppe för att passa "flavour of the day" och jag tror att detta är det som folk stör sig på generellt. Uselt uppbackat concept både modellmässigt och målningsmässigt som uppenbart mest är till för att "dra nytta av" de regler som passa en själv för stunden. Ta lite stolthet i byggandet och gör skiten ordentligt så lär de flesta inte gnälla. De som fortfarande gnäller efter det.....