Första gången jag postar även om jag hängt på sidan som gäst under en rätt lång tid. Gjorde min första beställning från Forge World för ett tag sen, och tänkte höra lite vad ni andra har haft för ungefärliga leveranstider från dom? Beställde från Wayland en vecka innan, och de hade det ju segt över påsk nu, men det paketet borde jag ha imorgon enligt spårningen. Men forge worlds paket går inte att spåra, och de har gått rätt länge nu.
Borde jag vara orolig att min brevbärare såg vad som låg i paketet och tog med sig det hem själv?
FW brukar vara riktigt snabba på att leverera om de har grejerna inne; även om man inte köpt express så kommer det ofta på ett par dagar. Om de däremot inte kan leverera direkt utan måste gjuta nytt så har det för mig tagit över en månad att få sakerna.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Städarn skrev:
Borde jag vara orolig att min brevbärare såg vad som låg i paketet och tog med sig det hem själv?
Just det fick mig att bli orolig då två vänner till mig som spelar warhammer jobbar på posten här i stan! (;
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."
Det är som katarsis säger. Har dom allt i lger kommer det snabbt (inom en vecka med vanlig post och typ dan efter med express). Måste dom dock gjuta massa saker kan det ta en väldigt lång tid.
Hm, då blir jag ju lite orolig, eftersom det va ca 12 dagar sen dom skickade ordern... Får väl gå och kolla på mitt uthämtningsställe, lr hamnar får dom plats i brevlådan? det va ingen stor order jag bestälde...
12 dagar borde du inte vara speciellt orolig för. Gör bara som det står på deras sida. vänta 28dagar, har du inte fått grejerna då, så hör av dig till forge world. Det hamnar i din brevlåda om det är ett litet paket, men är det för stort för brevlådan, så lämnar dom det till dig i dörren,
någon gång mellan 0700-1700.
Om de skickade för 12 dagar sen så ring till dem och kolla vad de säger. Att det kan ta en månad från beställning är en sak, det brukar inte ta 2 veckor för postgången från GBR.
imp skrev:Om de skickade för 12 dagar sen så ring till dem och kolla vad de säger. Att det kan ta en månad från beställning är en sak, det brukar inte ta 2 veckor för postgången från GBR.
I min erfarenhet, som handlat ganska så mycket från den där ön med åren så kan ett paket ta allt från 4 dagar till över 2 veckor. Men när det tar längre så handlar det för det mesta om att de inte packat paketet direkt och i andra fall att Royal Mail snubblat nånstans under postgången.