Arméer med fåtal modeller/tanks som fortfarande är spelbara?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
rubbit

Arméer med fåtal modeller/tanks som fortfarande är spelbara?

Inlägg av rubbit »

Efter att ha kånkat runt armycases och väskor till förtret så inser jag att nästa armé tvunget måste bli en elitarmé (eller i alla fall inte innehålla 10 fordon + trupper) och därför tänkte jag höra mig för om vilka
arméer som folk anser fungera hyggligt men som ändå har ett fåtal modeller.
De jag kommit fram tills hittills är:

GK Paladiner
CSM cookiecutter (1 LR-1-2 rhinos, oblits och 2 prinsar)
Ravenwing
Deathwing

Fyll gärna på listan om ni har förslag. Just nu sitter jag och överväger en loganwing med lite khornefluff likt Jason Byrne's Chaos Wolves som är löjligt fina.

Tacksam för förslag.

Gonka Koff

Re: Arméer med fåtal modeller/tanks som fortfarande är spelb

Inlägg av Gonka Koff »

Är det för okompat eller nån specifik sorts komp?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

rubbit

Inlägg av rubbit »

Missade att klarifiera det:)
Formatet är okompat men inte tokhårt, listorna ligger nog runt 30 om man skulle använda kompmallen.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Okej, hyfsat snällt alltså. Vill du ha en utmaning tycker jag du ska kolla på White Scars, de e coolt, svårt och ärorikt!

Annars kan du ju testa "wraithwing" med necrons, den är nog lagom bra och annorlunda (med risk för att man kanske tröttnar ganska snabbt på en sån armé).
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Nob bikers, så läng det inte är kompat. Det bar det ensa ork-förslaget jag kunde komma på.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Logan-wing.

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

guildmaster skrev:Nob bikers, så läng det inte är kompat. Det bar det ensa ork-förslaget jag kunde komma på.
Hordorker? 150 boyz och antingen 9 kannor eller 9 biggunz är för djävligt för väldigt många armeer.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Missade kravet på få modeller, isf kan man kanske lägga till BA fnp-termosar/bloodrodeo. Jag tror att det går att bygga tämligen hårda kantor-bubblor som dingar in på runt 30 enligt mall och som står sig i 0-komp. Sen ska man inte (som svenska scenen alltid gör) förringa eldar. Dubbla WL, Avatar och eldrad, är en ganska stabil utgångspunkt om man vill grisa till det.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Bengtsson den yngre skrev:Missade kravet på få modeller, isf kan man kanske lägga till BA fnp-termosar/bloodrodeo. Jag tror att det går att bygga tämligen hårda kantor-bubblor som dingar in på runt 30 enligt mall och som står sig i 0-komp. Sen ska man inte (som svenska scenen alltid gör) förringa eldar. Dubbla WL, Avatar och eldrad, är en ganska stabil utgångspunkt om man vill grisa till det.
Wraithguards!! Släng in dem också till "pojkarna" i Spandex...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Hylander skrev:
Bengtsson den yngre skrev:Missade kravet på få modeller, isf kan man kanske lägga till BA fnp-termosar/bloodrodeo. Jag tror att det går att bygga tämligen hårda kantor-bubblor som dingar in på runt 30 enligt mall och som står sig i 0-komp. Sen ska man inte (som svenska scenen alltid gör) förringa eldar. Dubbla WL, Avatar och eldrad, är en ganska stabil utgångspunkt om man vill grisa till det.
Wraithguards!! Släng in dem också till "pojkarna" i Spandex...
och byt ut avataren mot nya wraithseer för att göra det till ett tema. tråkigt nog behöver du en extra bok med dig om inte folk tycker kopierad sida räcker.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar