ETC2016 - Kapten
Re: ETC2016 - Kapten
Tack för förtroendet och alla glada hejaropen.
Jag kommer i dagarna skriva ihop något om hur jag ser på laget, hur det skall tas ut, hur det skall tränas osv. Detta kommer oftast ske i samråd med de som redan är uttagna i laget. Kortfattat så tror jag på att använda en trupp liknande den som Fantasy använder sig av med framgång. Vidare så kommer nog uttagningen ske lite långsammare i år än vad den har gjort de senaste åren; jag vill verkligen ge alla potentiella spelare en chans att visa framfötterna och ha möjlighet till en plats i laget. Så alla ni därute som känner att ni skulle plats i laget: ta kontakt med mig, och framförallt visa vad ni kan på turneringar, träningsläger och i diskussioner. Jag kommer även personligen ta kontakt med alla spelare som jag känner skall in i truppen. Men jag har inte koll på alla ny-bra spelare, så rekommendera gärna er själva eller andra. Vi skall försöka anordna lite mer strukturerade träningsläger i år, och då ser vi gärna att alla som vill vara med i laget förstår vikten av dessa och kommer dit. Just nu ser det också ut som att ETC-formatet kommer ändras lite till att varje Faction bara får spelas av en spelare. Så detta öppnar upp för något sämre spelare, fast med spetskometens inom något lite ovanligare codex. Så det finns en möjlighet att vi kommer ta med en överlag sämre spelare i laget bara för att få in ett ovanligare codex (fast som då höjer kvalitén på laget överlag).
Till alla er som var med i "truppen" förra året: Ni har inte längre tillgång till ETC-delen av forumet (vi vill kunna diskutera lite privatare ett tag), men misströsta inte; de flesta av er kommer att bjudas in till truppen inom kort.
Jag kommer i dagarna skriva ihop något om hur jag ser på laget, hur det skall tas ut, hur det skall tränas osv. Detta kommer oftast ske i samråd med de som redan är uttagna i laget. Kortfattat så tror jag på att använda en trupp liknande den som Fantasy använder sig av med framgång. Vidare så kommer nog uttagningen ske lite långsammare i år än vad den har gjort de senaste åren; jag vill verkligen ge alla potentiella spelare en chans att visa framfötterna och ha möjlighet till en plats i laget. Så alla ni därute som känner att ni skulle plats i laget: ta kontakt med mig, och framförallt visa vad ni kan på turneringar, träningsläger och i diskussioner. Jag kommer även personligen ta kontakt med alla spelare som jag känner skall in i truppen. Men jag har inte koll på alla ny-bra spelare, så rekommendera gärna er själva eller andra. Vi skall försöka anordna lite mer strukturerade träningsläger i år, och då ser vi gärna att alla som vill vara med i laget förstår vikten av dessa och kommer dit. Just nu ser det också ut som att ETC-formatet kommer ändras lite till att varje Faction bara får spelas av en spelare. Så detta öppnar upp för något sämre spelare, fast med spetskometens inom något lite ovanligare codex. Så det finns en möjlighet att vi kommer ta med en överlag sämre spelare i laget bara för att få in ett ovanligare codex (fast som då höjer kvalitén på laget överlag).
Till alla er som var med i "truppen" förra året: Ni har inte längre tillgång till ETC-delen av forumet (vi vill kunna diskutera lite privatare ett tag), men misströsta inte; de flesta av er kommer att bjudas in till truppen inom kort.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Skoj! Jag ska bannemej kämpa mig in iår! 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Gonka Koff
Jag är mest intresserad av hur man slåss sig fram för att nå posten som coach/waterboy
Räcker gamla meriter eller är det några speciella färdigheter som finns med i kravställan?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Gamla meriter och en förmåga till spänd nervositet tänker jag räcker gott, Gonka!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
It's on Flogger!
Men först ska jag börja arbeta mig uppåt i rankingen igen, varit lite väl inaktiv...
Hörrö gonka, waterboy-ämbetet är redan taget. Om du vill kan du få vara min steff 
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Tror detta kommer bli awseome! Gött att ha sitt på det torra, då kan man ju slappa
NOT! Måste ju se till att ge alla prosects rejält med tuggmotstånd.
Ang. waterboy och hangarounds så var det helt förbannat underbart att ha er med i år. Fy fn vad jag e tacksam för er insats. Ju fler desto bättre är min mening.
NOT! Måste ju se till att ge alla prosects rejält med tuggmotstånd.
Ang. waterboy och hangarounds så var det helt förbannat underbart att ha er med i år. Fy fn vad jag e tacksam för er insats. Ju fler desto bättre är min mening.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Missar jag laget så är jag sugen på posten också!Gonka Koff skrev:Jag är mest intresserad av hur man slåss sig fram för att nå posten som coach/waterboyRäcker gamla meriter eller är det några speciella färdigheter som finns med i kravställan?
Att bara vara på plats och tjöta och känna stämning är über. Dessutom vem fasiken vill sova med oss? Vi måste nog åka båda så vi kan dela rum..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Vem vill inte sova med de nakna gamlingarna? 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Gonka Koff
Tror fan det, hur ska man kunna sova gott på ETC om inte det sista man ser innan man somnar är en gungande gubbpung?Hylander skrev:Missar jag laget så är jag sugen på posten också!Gonka Koff skrev:Jag är mest intresserad av hur man slåss sig fram för att nå posten som coach/waterboyRäcker gamla meriter eller är det några speciella färdigheter som finns med i kravställan?
Att bara vara på plats och tjöta och känna stämning är über. Dessutom vem fasiken vill sova med oss? Vi måste nog åka båda så vi kan dela rum..
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham