Vad kom tomten med?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Elevatorlake

Re: Vad kom tomten med?

Inlägg av Elevatorlake »

Pipkin skrev:Gjorde slag i saken och beställde en Reaver.
Warhoundsen har varit störst alldeles för länge.
God jul till mig, från mig.
Oj, god jul minst sagt och kul att du tog steget! :)

Vad böev det för beväpning? Trippel turbolaser, volcanos eller till och med en fist för att den är så oemotståndligt cool? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

fauh

Inlägg av fauh »

Inte direkt julklapp för jag hade turen att få en hel jävla massa plast i födelsedagspresent i början av december.

Följande står på hyllan:

- två triarch Stalkers
- en låda destroyers
- en låda tomb blades
- en låda lychguards
- en ghost ark
- en gammal Blood angels battleForce
- en ny Blood angels battle force
- två lådor death company
- en drop pod

Har liiite ångest över allt som skall limmas nu i mellandagarna :-P

Men jag får skylla mig själv, hälften hade samma adressat som avsändare så att säga...

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

@Elevator
Jag är ju lite tråkig, så det blev en turbotrippellaser och en gatling megablaster, men tanken är att klura ut något slugt så att man kan byta vapen (Meltan och Powerfisten är ju så läckra!)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Pipkin skrev:@Elevator
Jag är ju lite tråkig, så det blev en turbotrippellaser och en gatling megablaster, men tanken är att klura ut något slugt så att man kan byta vapen (Meltan och Powerfisten är ju så läckra!)
Hehe, jag älskar namnen på titanvapnen :)

Vad har du tänkt köra för carapacemonterat?

Det går ju att magneta armarna så man kan byta beväpning men det kräver ju ordentliga magneter och betydlogt starkare grejer än vanligt lim.

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Blev en missile launcher till ryggen.
Lite fel tråd att diskutera det i kanske, men jag har funderat på att använda plastic padding eller motsvarande för att få fast magneter. Alternativt skippa magneter helt och göra någon form av krokar.

Har inte sett hur upphängningen av armarna ser ut än, men det ska nog gå att lösa, jag kan ju inte vara den första...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Pipkin skrev:Blev en missile launcher till ryggen.
Lite fel tråd att diskutera det i kanske, men jag har funderat på att använda plastic padding eller motsvarande för att få fast magneter. Alternativt skippa magneter helt och göra någon form av krokar.

Har inte sett hur upphängningen av armarna ser ut än, men det ska nog gå att lösa, jag kan ju inte vara den första...
Finns en del videor på youtube, bland annat från blue table painting, som visar hur man kan magnetisera armarna. Bra att veta är att om du tänkt använda en fist i framtiden tror du måste magneta armen i bägge lederna, inte bara en som de andra vapnen.

De brukar använda något som heter jb weld som jag tror är kemisk metall men jag är inte helt säker. Oavsett hur starkt lim/fog man använder måste man ändå vara lite försiktig eftersom resin fortfarande är ganska sprött när man har så starka magneter.

I midjan brukar de använda en ihålig skruv och det kanske också går att få till armarna men då måste man ju passa in gängorna väldigt exakt så armarna hamnar i rätt vinkel.

Skriv svar