Är man duktig på slow play så märks det inte. Är inte förvånad över att ni upplevt det så sällan. Däremot när någon säger "en kvart kvar" och ni är mitt i runda 3? Då ÄR det något som är fel. Då har någon slowplayat, alternativt aldrig spelat spelet förut.
Jag gillar turneringar som kräver minst 5 rundor spel. Färre rundor så blir det minuspoäng för båda spelarna.
Tidtagning vid turneringar
Re: Tidtagning vid turneringar
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag är ju verkligen ingen superveteran, men har ändå varit på en del turneringar, och jag har aldrig varit med om att man inte spelat runda 5. Då spelade jag ändå gående nids första hälften.
Med hordes blir det ju dock en avvägning tid/noggrannhet. Om varje modell ska flyttas exakt 6 och alltid hålla perfekt rutnät för att undvika blasts tar det ju tid och man får kompromissa på båda dem om det ska gå undan.
Med hordes blir det ju dock en avvägning tid/noggrannhet. Om varje modell ska flyttas exakt 6 och alltid hålla perfekt rutnät för att undvika blasts tar det ju tid och man får kompromissa på båda dem om det ska gå undan.
Senast på SM så förde jag timesheet. Inte för att kolla motståndarna så mkt utan mig själv. Jag spelade med 30+ enheter och det tar klart längre tid än en blobb eller några horder. Samtidigt var det också en slag säkerhet så att det inte blev ett problem om matchen blev timead. Detta då vissa listor, ibland felaktigt, anses långsamma.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.