Mysterious Objectives

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
egge

Re: Mysterious Objectives

Inlägg av egge »

Jag tror skarpt på mysterious objectives. Det är en tydlig vink om att man skall kunna få troliga fördelar om man flyttar fram till objektiven tidigt. Utan den regeln så blir det ett helt annan match.

Warlord traits funkar för att man inte kan bygga en lista om dem men de är väldigt avgörande i vissa lägen. Min motståndare fick "Alla inom 12" är fearless" med sin nurgle armé och jag fick FNP på min swarmlord med livvakter...

Mysterious terrain suger balle.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Undrar om det inte borde funka att slå för skogar och vatten direkt efter deployment. Deployar man i en skog så tar man en risk, men samtidigt får man koll på vad de gör innan slaget börjar.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

@kombat

du misstolkade mig (eller jag var lite otydlig). Jag gillar inte att man får ställa ut objektiv i sin egen deployment, då man då ställer ut det i ett hörn långt bort där fienden aldrig kommer nå den (speciellt i kortside-deployment).

Det jag föreslog var att spelare A lägger ut objektivet i spelare Bs deployment zon och sen bestämmer spelare B vad för bonus den ger och vice versa. Det gör att du inte får bestämma var ditt objektiv ligger, men du får bestämma vad för bonus du får.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

att man sätter ut varandras objektiv gynnar vissa arméer väldigt mycket, därför håller jag inte med dig på den punkten dock det andra var ett missförstånd :)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Hmm... det får du väl tycka då, men jag tycker det gynnar arméer som främst vill stå i sitt hörn och skjuta om man ställer ut själv. Hur man än gör det så gynnar det nog någon, alla kan inte bli nöjda.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Spelet är så pass mobilt nu med flygplan bikes som åker 36" rhinos som åker 18" och en mobil offensiv arme har inga problem att komma åt ett objektiv som ligger långt bak. Så det gynnar redan mobila armeer som själv kan sätta sitt objektiv långt bak och har lätt att contesta motståndarens. Så varför missgynna den andra armen ännu mer med att låta motstådaren ha det ännu lättare att contesta. Och tänk att numera får man inte sätta inom 6" från kanterna och iom linebacker uppdraget så kommer man försöka komma mot motståndaren ändå.

Så min motsättning till att man inte ska sätta ut varandras objektiv är att det gynnar den armen som redan har det bra.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

En lite mer udda idé angående warlord traits till större turneringar skulle kunna vara att man väljer en kategori i armélistan. Sen väljer man en trait innan varje match, men får inte välja samma som man valt tidigare. Extra bra funkar det med 6 st matcher, så att man kommer att använda alla en gång.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Mortarion skrev:En lite mer udda idé angående warlord traits till större turneringar skulle kunna vara att man väljer en kategori i armélistan. Sen väljer man en trait innan varje match, men får inte välja samma som man valt tidigare. Extra bra funkar det med 6 st matcher, så att man kommer att använda alla en gång.
Det låter ballt, det gillar jag iaf.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Vi kanske skulle köra några turneringar innan vi ändrar reglerna?
Annars röstar jag på att MTC = frag som regeländring.

Användarvisningsbild
Per Andersson

Inlägg av Per Andersson »

Asplund skrev:Vi kanske skulle köra några turneringar innan vi ändrar reglerna?
Grovt överskattat! :)

Skriv svar