Avanmälan

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm

Re: Avanmälan

Inlägg av Skcuzzlebumm »

theWatchman skrev:David Gustafsson avanmäler sig.
Jag visste inte att det var så fruktansvärt för dig att jag hade flyttat hit.... :P

Men jag håller med lite gran om okompad 6e. Ska spela i en okompad turnering nästa helg och det känns inte så trevligt att flest av listorna är jätteliknad. Ska ser hur det är där, och på den dankse ETC kval, men kanske det är dax att spela bara i komp turnering?

(och börja lite wmh också...)
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Vi behöver fler fluffmongon och en god portion självransakan i listbyggandet. 40KSverige ligger i sjuksäng. Om inget görs är det kanske dödsbädden... Turneringsuppläggen och 6e ed. dödar spelet... iaf lusten att spela.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Röde skrev:Vi behöver fler fluffmongon och en god portion självransakan i listbyggandet. 40KSverige ligger i sjuksäng. Om inget görs är det kanske dödsbädden... Turneringsuppläggen och 6e ed. dödar spelet... iaf lusten att spela.
Inga andra länder använder sig av komp i de flesta av turneringar de flesta av dessa länder har inget problem med spelet var sig balansmässigt eller fluffmässigt eller verkar turneringsscenen i dessa länder avta utan snarare tvärtom folk har mer kul spelet är mer varierat och istället för att det bara finns 1 superlista som i 5th finns det nu iaf 10 olika listor som presterar bra och de blir fler och fler. Jag tror mer på att den svenska inställningen är problematiken...

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

kombat skrev:
Röde skrev:Vi behöver fler fluffmongon och en god portion självransakan i listbyggandet. 40KSverige ligger i sjuksäng. Om inget görs är det kanske dödsbädden... Turneringsuppläggen och 6e ed. dödar spelet... iaf lusten att spela.
Inga andra länder använder sig av komp i de flesta av turneringar
källa på detta?
kombat skrev:...verkar turneringsscenen i dessa länder avta... .
konstigt att podcasten 40kuk talar i sin årskrönika om att det är precis tvärtemot vad du skriver, och att turneringsscenen där faktiskt krymper. hmmm..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

L3go skrev:
konstigt att podcasten 40kuk talar i sin årskrönika om att det är precis tvärtemot vad du skriver, och att turneringsscenen där faktiskt krymper. hmmm..
:D

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

John_F skrev:
L3go skrev:
:D
sjukt tråkigt att inte kunna besöka dem på arbetstid. bäddat för missförstånd. :roll:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

L3go skrev:
kombat skrev:
Inga andra länder använder sig av komp i de flesta av turneringar
källa på detta?
Motbevisa mig då då jag sällan ser man talar om komp i de flesta sammanhang på då stora internationella forumen. Som tex. warseer och dakkadakka så är det ett antagande att komp inte används särkit mycket har du något bevis på att det inte skulle vara så. Det ena andra landet som använde komp tidigare mig veterligen var nya zeeland men där tror jag de går mot en mer icke kompad turneringsscen.
L3go skrev:
kombat skrev:...verkar turneringsscenen i dessa länder avta... .
Missade det på 40kuk årskrönikan dock. Dock när man lyssnar på alla dessa podcasts och deras turneringsrapporter samt ser många video battlereports och läser många battlereports så är min analys av de svenska turneringsscenen är att eftersom man inte är van vid att spela kompfritt så när så tillfälle ges så kollar man upp första bästa nätlista då det inte finns något meta att spela mot. I början kommer det alltid vara så och det tar ett tag innan folk börjar justera sina listor för att spela mot det inhemska metat. I sverige har detta bytats ut mot kompoptning då vi har spelat med en mall ganska länge.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

följdfråga då till dig kombat, men först vill jag understryka att detta INTE är avsett som trollning eller personangrepp, utan detta är en fråga ställd av ren och skär nyfikenhet:

förstår jag dig rätt om jag antar att du med dina hänvisningar till den internationella turneringsscenen, (som du menar är mer präglad av kompfrihet, let's agree to disagree on that part) menar att detta är något eftersträvansvärt även i Sverige?
anser du alltså vidare att fler turneringar bör vara kompfria? rent av alla?
Division 5.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Mer fluff åt folket! :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Jag kan säger att scenen i Storbritannien är fortfarande krympt i 6e. Visst du har hur flera armè kombinationer nu med allies. Men kolla på alla okompad turneringar där - Necrons, Guard och Daemoner är altid top of the pops. Det har nästan alltid varit så där och bara en små del av de bra spelare kör listorna outside the box (typ varför jag spela med bikes). Jag ska spela på Caledonia Uprising nästa helg och jag kan garantera på de högborden dem samma tråkig spam listor ska dominera. Det är varför jag känner mig trött med okompad 40k (utan lag turnering men de är annorlunda). Och det är exakt värför jag prata i en intervju på 40KUK (lols) i den avsnitt som kommer ut ikväll om varför jag älskar komp mera än ingen.
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Skriv svar