Iyanden Codex supplement

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Lillen

Re: Iyanden Codex supplement

Inlägg av Lillen »

Hämtat från en annan sida:

Army Of Iyanden Rules:

Voice of Twilight - replaces Conceal as the Primaris
Blessing. Warp Charge 2.
Gives ALL Wraith BATTLE FOCUS AND FURIOUS CHARGE in a 12" bubble.

Warlord Traits:

1) Roll a D3 - Warlord gets this many rerolls for To Hit, To Wound, Armour Pen and Saves.
2) All friendly units FNP 6+ within 12".
3) Warlord and unit - Hatred.
4) Spirit Mark up to two enemy units per turn.
5) +1 to Deny The Witch.
6) Warlord ReRolls all failed armour saves. If he loses a wound, he loses this trait.

Gifts of Asuryan

Celestial Lance
It's a lance like the Shining Spears get with AP2 and Str 8 when shooting. Has Spirit Shatter: if you kill a Character or MC put a large blast where it died. Str is equal to the dead things toughness. AP -

Soulshrive
AP 2 Master Crafted Melee weapon with STR 3* and Spiritstealer - add one to the strength of the weapon for each unsaved wound made.

Wraithforge Stone
During the Movement Phase, nominate a single Wraithlord or Wraithknight and roll a D6. 1 or 2, nothing happens. 3+ it regains a wound suffered earlier in the battle.

Guardian Helm of Xellethon
Auto Pass Look Out Sir when in WG or WB units. WG and WB in this unit can make and accept challenges.

Spear of Teuthlas - Psyker Only.
Singing Spear, Str 9 at range. Has Rending, Armourbane and Fleshbane.

Heroes of Iyanden.
A Wraithlord or Wraithknight may be the Warlord.

Shadow Council.
5 Spiritseers for one HQ.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jo jag har också läst detta i andra trådar på andra forum. Frågan kvarstår dock om det är värt att köpa boken för fullpris? Kanske ska avvakta en smula. Vore iofs bra att ha reglerna klara för sig innan man köper och bygger modeller. Jag har ju bara tänkt att bygga en lite Zone Mortalis-styrka av mina...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

daskad

Inlägg av daskad »

Jag skulle kunna tänka mig att boken snart kommer att komma ut på sjörövarhamnen. Det är nog bättre att vänta tills den finns där, sedan köpa den om du känner att det är värt det! :)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

bladesteel

Inlägg av bladesteel »

Den enda anledningen att köpa boken för det priset som den har är ju om man är en Iyanden spelare fullt ut, man får ju ganska mycket fluff i boken som jag förstått och tror det fanns lite Iyanden specific missions i boken dessutom. Personligen väntar jag nog hellre tills alla supplements är ute (om det nu kommer flera det återstår väl att se...)

Jony

Inlägg av Jony »

Får min Iyanden bok nästa vecka, kan återkomma om det verkligen var värt att slänga ut 380 spänn på den =)
Ska ju dock spela det så jag ville ha boken istället för att komma med utskrivna blad, även om det skulle ha funkat det med då det handlar om 2 sidor som är väsentliga för att spela de.

Skriv svar