Vad intressant att du anklagar mig för att ta till överdrivna kraftuttryck, när du i nästa stycke insinuerar att jag skulle vara ARG, när jag faktiskt argumenterar sakligt. Och din analogi är ju inte heller speciellt bra. Kanske alla vill springa maraton och vara med och tävla på jämna villkor, men vissa får "karnevaldräckten" därför att de valde "fel" codex. Men nu känner jag att det börjar bli pajkastning och inte speciellt konstruktiv längre, så jag backar.Gonka Koff skrev:Missbruk är väl knappast ett ord jag skulle använt i sammanhanget. Utnyttja räcker faktiskt.John_F skrev: Poängen är att vissa val är obalanserade och det finns spelare som missbrukar detta faktum.
Det är såklart helt okej att tycka precis som man vill angående komp, restriktioner, vad som är obalanserat osv. Men det är inte okej att kritisera andra spelare för missbruk när dom faktiskt följer de regler som finns.
Vissa gillar att gå i karnevalståg och andra att springa maraton. Man måste acceptera att det inte går så bra att springa maraton i karnevalsdräkt. Likaså är det poänglöst att som maratonlöpare försöka påverka ett karnevalståg till att dela ut pris till den som tar sig runt snabbast. Dummast av allt är att bli ARG för att det är så.
Vi kan även konstatera att inställningen hos folk i den här tråden har cementerat min uppfattning om att jag nog inte bör åka på några turneringar.