Turnerings scenen i 6th

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000

Så min fråga är, varför deltager inte du i turneringar i 6th?

Omröstningen slutade 22 nov 2012, 15:45

Gillar inte 6th
6
6%
Saknar komp
28
29%
Kan inte 6th än
9
9%
Inga intressanta turnerings upplägg
7
7%
Haft otur med datum
12
12%
Andra spel är roligare
5
5%
Det gör jag visst, mest hela tiden!
31
32%

Antal röster: 98

Gonka Koff

Re: Turnerings scenen i 6th

Inlägg av Gonka Koff »

egge skrev:Angående W/L system så tror jag att man betydligt fler avhopp utav spelare om de upplever att de är körda efter första förlusten.
Tänker folk verkligen så? Finns det verkligen spelare i Sverige som inte är intresserade av att spela vidare om dom som bäst kan komma tvåa? Om det är så, -ska alla vi andra verkligen behöva ta hänsyn till ett fåtal divor?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Tack!

Användarvisningsbild
LillePer

Turnerings scenen i 6th

Inlägg av LillePer »

Jag tycker det är sjukt dålig stil om någon hoppar av en turnering för att 1-2 matcher gick lite dåligt. Då har man inte på en 40k turnering att göra, jag skulle iaf bli upprörd och lite gråtarg på det dåliga uppförandet. Man kan vara tävlingsinriktad men då får man vara det på någorlunda moget sätt.

daskad

Inlägg av daskad »

Om någon skulle göra något sånt på min turnering skulle den personen inte få komma tillbaka. That's fo sho
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Jonas

Inlägg av Jonas »

Hittade den här artikeln:

http://piratevikingpainting.blogspot.se ... hobby.html

Om ni vill få ut mer av eran hobby.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Efter varit på adepticon som kör ett W/D/L system, så kan jag säga att DET suuuger att förlora en match, men bara mongon hoppar av! Det är ju fortfarande stört kul att rulla tärning, och många matcher blir väldigt avslappnade och roliga på borden längre ner i ett W/D/L system.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Papa D skrev:Efter varit på adepticon som kör ett W/D/L system, så kan jag säga att DET suuuger att förlora en match, men bara mongon hoppar av! Det är ju fortfarande stört kul att rulla tärning, och många matcher blir väldigt avslappnade och roliga på borden längre ner i ett W/D/L system.

/D
Fast där är det ju 4+4 matcher, med bara de obesegrade efter de första 4 matcherna som får gå vidare till topp 16. Det är ju en helt annan sak än att köra det rakt av på 5 matcher!

Kör man det rakt av på 5 matcher spelar det ju ingen roll om du förlorar i match ett eller i match 5.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Gonka Koff skrev:
egge skrev:Angående W/L system så tror jag att man betydligt fler avhopp utav spelare om de upplever att de är körda efter första förlusten.
Tänker folk verkligen så? Finns det verkligen spelare i Sverige som inte är intresserade av att spela vidare om dom som bäst kan komma tvåa? Om det är så, -ska alla vi andra verkligen behöva ta hänsyn till ett fåtal divor?
instämmer till fullo med vad du skriver gonka. nästan creepy. ;)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

egge

Inlägg av egge »

Gonka Koff skrev:
Mjae... I Sverige är det kanske inte så stort med det men det finns folk som hoppar av idag och jag tror att folk har större förhoppningar om att komma tillbaka efter en eller två förluster i en vanlig turnering än i w/l turnering. Så jag tror att det blir mer som hoppar av en sådan turnering.

Förstår du vad jag menar?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

I ärlighetens namn, är det så illa att torska?
Många av mina bästa 40k minnen är just matcher som skitit sig men där man ändå med mycket slit och lite tur vid rätt tillfälle lyckats rädda undan några poäng.
Iaf jag känner mig mycket mer nöjd med en sådan match än efter en match jag vinner 20-0.
En annan sak som är ganska konstig(?), jag känner större besvikelse över en match som jag leder stort men inte tar 20-0 i utan "bara" 16-4, än efter en match där jag räddat undan dessa 4p.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar