Värdelösa units

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Re: Värdelösa units

Inlägg av Jimmy Johansson »

refabricated skrev:Tänkte nämna en enhetstyp(som kommer skära lite i hjärtat på Jimmy J.).

Dreadnoughts.

Långsamma, inte särskillt tåliga och har minimal damage-output. När spelade du med en senast och kände att den gjorde sitt jobb? Det värsta är nog att de i fluffet skall vara stenhårda reliker som alltid dyker upp när det känns som jobbigast och vänder hela bataljen. Och då är det oftast EN som dyker upp. På spelbordet, du ställer ut den och om du inte skjuter så är du framme hos FI ungefär samtidigt som det är dax att hålla objektiv(om du springer hellre än att skjuta...).
Hehe, jo jag har väl en viss kärlek till de vandrande plåtlådorna :D. Jag tror dock att man kanske inte riktigt skall tro att dom vänder matcher, snarare att dom håller sig i närheten av dina andra enheter som ett hot. Sedan är dom fantastiska på att binda upp en 50-blob med conscripts eller varför inte vara en fantastisk counter mot beasts of nurgle eller annan valfri T5 enhet.

Som Hylander kan intyga så är ju inte hotet av en poddande ironclad fel heller. På TTT spelade jag ju som bekant med två dreads och dom var nästan lika delaktiga i att vinna matcher som mina TWC där.

Sedan är det ju väldigt sällan jag inte har med minst en dread i mina listor (Varför inte 6 eller flera? ;))
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Talos

Inlägg av Talos »

Dark eldar har ju några enhet som passar in här.

wyches
Jag ser ingen anledning till att ta dessa, någonsin.
En hög med s3 attacker gör ingen enhet bra i assults.

Hellions
yay, hopinfanteri med en s4 atack var :p

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Banshees.
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Land raiders. Dyra långsamma, och inte så mkt eldkraft man väntar sig från en sån bjässe. Faller atttid offer för grav, melta eller haywire och blir stående. Marginellt bättre nu när de faktiskt kan hålla objectives.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Talos skrev:Dark eldar har ju några enhet som passar in här.

wyches

Hellions
Jag ska båda i min DE-lista. Yay!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Wurrkop

Inlägg av Wurrkop »

Nån som använder Whirlwinds?

Terminators utan Storm Shield.
Servitors.

Är också lite ledsen över att Dreadnoughts oftast inte kan uppföra sig fluffigt/tjäna igen sin pointkostnad, dom skulle behöva bli MCs eller kosta en bit mindre.

Angående Furioso så ska jag sätta ihop en med just Frag Cannon och även heavy flamer som kan få droppa in och finfördela/grilla enheter :)

neophytes

Inlägg av neophytes »

En fragioso i pod är underbar! Senaste matchen stod han ensam ansvarig för att utrota Csm hellbrute formation. Så för en blood angels spelare är det nästan ett måste i pod. Iom den låga risken för misshap så är det bara att klämma in den mellan några hus.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Wurrkop skrev: Terminators utan Storm Shield.
Seriöst? Värdelös unit?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

sefiii

Inlägg av sefiii »

refabricated skrev:Tänkte nämna en enhetstyp(som kommer skära lite i hjärtat på Jimmy J.).

Dreadnoughts.

Långsamma, inte särskillt tåliga och har minimal damage-output. När spelade du med en senast och kände att den gjorde sitt jobb? Det värsta är nog att de i fluffet skall vara stenhårda reliker som alltid dyker upp när det känns som jobbigast och vänder hela bataljen. Och då är det oftast EN som dyker upp. På spelbordet, du ställer ut den och om du inte skjuter så är du framme hos FI ungefär samtidigt som det är dax att hålla objektiv(om du springer hellre än att skjuta...).
Jag tror att jag såg det här som en utmaning. Jag körde två dreads med mina 2000 pts GK mot 2000 Eldar. En av mina Dreads med TL Lascannon, en flamer och ett Nemesis CC. Den drog åt sig en massa AP2 skott, hade en hullpoint kvar och chargeade in i grupp med dire avengers på ett hörn som den slaktade direkt. Friade upp ett objektiv.

Sedan förlorade jag iof ändå :D
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

sefiii

Inlägg av sefiii »

Talos skrev:Dark eldar har ju några enhet som passar in här.

wyches

Hellions

Ja till båda.Hellions speciellt så då deras moral ofta får dem att fly rätt snabbt. Deep strikear du dör dem i min erfarenhet ÄNNU snabbare. för du e i klump. och i bästa fall har de T4,av knark....yay.

Huskblade:yay, ett dyrt ap3 svärd som har instant death. woop.

Wracks: är ni här för att skumgumma in min Haemonculus landning? T4? ok, 2 attacker var ok...ser bra ut. men...varför så dyra, och varför 6+ save. Känns som att de bara finns för att ge mig haemonculus formationer.
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Skriv svar