Systrar som Marines?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Systrar som Marines?

Inlägg av DHettNeck »

Falkman skrev:
DHettNeck skrev: Men dom andra 4 codexarna har väldigt distinkta modeller som gör att dom blir just BA/DA/SW/BT.
Följande modeller måste alltså enligt dej innehålla massa bling från accessory sprues för att få spelas som BA/DA/SW/BT: Grey hunters, Blood claws, Tac squads, Veterans, Command squads etc?
Att bara ta en mening ur min post gör att innebörden av den blir fel. Det är snarare det sista jag skrev som är ståndpunkten. Att man ska kunna se på en armé vad det är för nått.

Så nej, jag skulle aldrig komma på tanken att spela mina ultra marines som BA utan att måla om dom. Om man däremot målar om dom i nått som inte är ultra marines (eller uppenbart nått annat chapter från SM-codexen) så är det helt ok att spela dom som BA utan att pimpa upp dom. Dock bör "bling"-enheterna använda rätt modeller. En enhet assault marines är inte Sanguinary Guard eller Vanguards.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Yautja

Inlägg av Yautja »

DHettNeck skrev:
Falkman skrev:
DHettNeck skrev: Men dom andra 4 codexarna har väldigt distinkta modeller som gör att dom blir just BA/DA/SW/BT.
Följande modeller måste alltså enligt dej innehålla massa bling från accessory sprues för att få spelas som BA/DA/SW/BT: Grey hunters, Blood claws, Tac squads, Veterans, Command squads etc?
Att bara ta en mening ur min post gör att innebörden av den blir fel. Det är snarare det sista jag skrev som är ståndpunkten. Att man ska kunna se på en armé vad det är för nått.

Så nej, jag skulle aldrig komma på tanken att spela mina ultra marines som BA utan att måla om dom. Om man däremot målar om dom i nått som inte är ultra marines (eller uppenbart nått annat chapter från SM-codexen) så är det helt ok att spela dom som BA utan att pimpa upp dom. Dock bör "bling"-enheterna använda rätt modeller. En enhet assault marines är inte Sanguinary Guard eller Vanguards.
Är det OK att spela Salamanders med en grönmålad Lysander :) ?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Mutt

Inlägg av Mutt »

Lysna på Count As. Man speler helt enkelt ett sucker chapter (successor stavas det kanske?) så kan man ha vilken färg man vill på sina gubbar. Rosa lysander och tigerrandiga spacewolfs (space tigers).

Successorr-chaptret Blood Sisters kanske är en genetiskt avvikande del från blood angels. Någon kjoltygs-gillande apothecary fick för sig att i hemlighet installera gene-seeds i flickebarn som följe med farbor Röd till hans källare.

Men för att återanknyta till frågan i sig... Jag skulle hellre se tvärt om. Space-marine modeller som sisters of battle. En powerarmour bör enligt mig se likadan ut på en kvinna som på en man. Om man vill vara ambitiös kan man skaffa kvinnohuvuden till dem, eller så kan de vara smarta och köra "hjälp på". Vad skulle folk säga om en sådan tvär-codex-användning av marines?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

She-Males of Battle. I like it!

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Mutt skrev:...En powerarmour bör enligt mig se likadan ut på en kvinna som på en man...
Du kan ju bevisligen inget om figurdesign! Alla vet ju att kvinnor i fantasy-världar måste ha överdimensionerade, spetsiga tudor! ;)
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Så det fina med att måla sina marines i en udda färg är att man kan köra dem som olika chapters vid varje strid.

Själv tycker jag inte något som är målat black templars med tydliga black templars märken får användas som blod angels.

Sen är det ju mycket roligare o hitta på ett eget chapter o sno en codex.

Skriv svar