DHettNeck skrev:
Men dom andra 4 codexarna har väldigt distinkta modeller som gör att dom blir just BA/DA/SW/BT.
Följande modeller måste alltså enligt dej innehålla massa bling från accessory sprues för att få spelas som BA/DA/SW/BT: Grey hunters, Blood claws, Tac squads, Veterans, Command squads etc?
Att bara ta en mening ur min post gör att innebörden av den blir fel. Det är snarare det sista jag skrev som är ståndpunkten. Att man ska kunna se på en armé vad det är för nått.
Så nej, jag skulle aldrig komma på tanken att spela mina ultra marines som BA utan att måla om dom. Om man däremot målar om dom i nått som inte är ultra marines (eller uppenbart nått annat chapter från SM-codexen) så är det helt ok att spela dom som BA utan att pimpa upp dom. Dock bör "bling"-enheterna använda rätt modeller. En enhet assault marines är inte Sanguinary Guard eller Vanguards.
DHettNeck skrev:
Men dom andra 4 codexarna har väldigt distinkta modeller som gör att dom blir just BA/DA/SW/BT.
Följande modeller måste alltså enligt dej innehålla massa bling från accessory sprues för att få spelas som BA/DA/SW/BT: Grey hunters, Blood claws, Tac squads, Veterans, Command squads etc?
Att bara ta en mening ur min post gör att innebörden av den blir fel. Det är snarare det sista jag skrev som är ståndpunkten. Att man ska kunna se på en armé vad det är för nått.
Så nej, jag skulle aldrig komma på tanken att spela mina ultra marines som BA utan att måla om dom. Om man däremot målar om dom i nått som inte är ultra marines (eller uppenbart nått annat chapter från SM-codexen) så är det helt ok att spela dom som BA utan att pimpa upp dom. Dock bör "bling"-enheterna använda rätt modeller. En enhet assault marines är inte Sanguinary Guard eller Vanguards.
Är det OK att spela Salamanders med en grönmålad Lysander ?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Lysna på Count As. Man speler helt enkelt ett sucker chapter (successor stavas det kanske?) så kan man ha vilken färg man vill på sina gubbar. Rosa lysander och tigerrandiga spacewolfs (space tigers).
Successorr-chaptret Blood Sisters kanske är en genetiskt avvikande del från blood angels. Någon kjoltygs-gillande apothecary fick för sig att i hemlighet installera gene-seeds i flickebarn som följe med farbor Röd till hans källare.
Men för att återanknyta till frågan i sig... Jag skulle hellre se tvärt om. Space-marine modeller som sisters of battle. En powerarmour bör enligt mig se likadan ut på en kvinna som på en man. Om man vill vara ambitiös kan man skaffa kvinnohuvuden till dem, eller så kan de vara smarta och köra "hjälp på". Vad skulle folk säga om en sådan tvär-codex-användning av marines?