Vilken armé gillar ni mest?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
L3go

Re: Vilken armé gillar ni mest?

Inlägg av L3go »

jag tycke nog tyranider är coolast "fluffwise".. typ tanken bakom en flodvåg av aldrig sinande rovdjur som sakta men säkert närmar sig människans del av universum..

men eftersom diskussion nu verkar handla om vilka codex:ar som är kompetativa, så gillar jag BA. vare sig du gillar shooty eller claw-and-rendy så kan man få till rätt lattjo armeer.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Treefinger

Inlägg av Treefinger »

Jag gillar orks för att jag gillar att bygga! (orks är byggvänliga vilket har nämnts tidigare, wartrakktors ftw)

Dock så är det svårt att veta om man gillar att måla/bygga/spela innan man väl har testat det (iaf för mig) så min rekommendation är att gå till din lokala gw-butik (eller ta en lite längre utflykt) och fulbläddra lite i codexs och klämma på blisters och paket tills något känns häftigt och inspirerande. Assault on black reach är en mycket bra startbox om man behöver ett grundset till en prisvärd summa.

För mig är det viktigare att något är inspirerande för byggande/målande än bra på spelbordet eftersom jag spenderar 95% av tiden vid hobbybordet och restrerande 5% spelandes, men det är hur jag funkar.

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Mag-El skrev:Han frågade efter armé, inte lag.
Förlåt, isf ser min lista ut som följande:

1. Shooty Logan Wing (tänk 20+ missiler)

2. MSU Mech Space Wolves med Longfangs (10+ vehicles)

3. MSU IG med mechade platoons ( Äckliga mängder chimeror )

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag säger så här: vad i 40K-universumet är det som appellerar? Sadistiska snabba spetsöron? Horder av mördarmaskiner? Supersoldater? Väldigt kassa killar med väldigt bra bilar? Artilleri? Närstridsmongon? Extremt snygga figurer?

Gå på det du vet att du gillar. Om du tycker att din armé är snygg har du vunnit 80% av spelet, dvs att ha roligt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar