Målning är ju i grund o botten ganska lätt att bedöma om man har en bra mall. Det handlar om många aspekter men det kan man väll fixa en mall till lika väl som komp eller restriktioner.
Det svåra är ju hur man ska bedöma sportsman, jag tycker det handlar om en kombination av hur trevlig motspelaren är och hur den personen har byggt sin arme. Det finns trevliga människor med grisiga listor vilket ger en trevlig men ganska tråkig match. Det motsatta är finns också, men det är ganska ovanligt
-Sportman poäng ges ofta efter match vilket ofta gör att resultatet speglas i poängen... vilket inte är så bra.
-Spelare hintar ofta om att dom kommer ge bra poäng för att själva få en bättre poäng.
-Spelare kommer ofta överens om att ge varandra topp poäng, många känner ju varandra.
-Toppspelare kan sänka varandra för att ha bättre chans att vinna.
-Jag vet också att själv blandar jag in målning i hur jag uppfattar matchen, jag tycker inte det är så kul att spela mot figurer som inte är målade sitter fast på basen eller är byggda av flörtkulor och cenitlera...(detta var ett större problem i fantasy)
finns det tankar på hur ett bra sportsman system skulle kunna se ut? som undviker problemen ovan? eller finns det fler problem...