APOCALYPTICON?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Flogger

Re: APOCALYPTICON?

Inlägg av Flogger »

Jonke skrev:Detta låter bättre men 2000 poäng tycker jag känns lite med tanke på att lords of war ska vara med. Jag säger 2500-3000 poäng per spelare.

Och så stronghold assault också.

Styrka D föreslår jag (utan att speltestat) räknas som Styrka 10, armourbane, fleshbane, instant death och kanske +1 på vehicle damage table. Ligger närmare hur de var i gamla apocalypse.
Instant death är ju mycket värre än d3+1 wounds. Ändringen jag skulle kunna föreslå är att 6an på D-tabellen räknas som samma som 2-5 resultatet. Då blir det ok då man slipper "autodö" för att någon slog en 6a.

Jag tycker 2000 är exemplariskt, just för att begränsa de bästa lords of war, då får man in en bra eller två lite sämre. Ta två Baneblades men två Revenants går inte :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

... Eller 3000 och att folk tänker efter några extra gånger innan de använder LOW's (aka det där gamla "sunda förnuftet"). Det finns väl dessutom ingen som har två revenants? Eller någon som köper och målar upp dessa för ETT evenemang? Ett "wysiwyg" och krav på målning sätter nog också P för de värsta mongona.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

L3go skrev:... Eller 3000 och att folk tänker efter några extra gånger innan de använder LOW's (aka det där gamla "sunda förnuftet"). Det finns väl dessutom ingen som har två revenants? Eller någon som köper och målar upp dessa för ETT evenemang? Ett "wysiwyg" och krav på målning sätter nog också P för de värsta mongona.
Hade också kunnat funka. 1500p CSM + en Reaver Titan är ju dock rätt kaxigt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Jonke

Inlägg av Jonke »

Flogger skrev:
Jonke skrev:Detta låter bättre men 2000 poäng tycker jag känns lite med tanke på att lords of war ska vara med. Jag säger 2500-3000 poäng per spelare.

Och så stronghold assault också.

Styrka D föreslår jag (utan att speltestat) räknas som Styrka 10, armourbane, fleshbane, instant death och kanske +1 på vehicle damage table. Ligger närmare hur de var i gamla apocalypse.
Instant death är ju mycket värre än d3+1 wounds. Ändringen jag skulle kunna föreslå är att 6an på D-tabellen räknas som samma som 2-5 resultatet. Då blir det ok då man slipper "autodö" för att någon slog en 6a.

Jag tycker 2000 är exemplariskt, just för att begränsa de bästa lords of war, då får man in en bra eller två lite sämre. Ta två Baneblades men två Revenants går inte :)
Jag tänker D-vapen ska vara farliga. Det tråkiga med dem är att de inte alls följer normala spel-mekaniken med to-hit, to-wound, save. Å andra sidan om man nerfar D-vapen får man nog nerfa super-heavys också eller återgå till gamla super heavy damage table.

Förhoppningsvis så blir detta den perfekta ursäkten att måla min scorpion som jag haft liggandes i 7 år snart...

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Ja d-vapen är farlig men alla är Blast.
Tror att man borde antingen köra en helg som min tanke från början där man lirar en sjukt fluffig apoc. match typ Imperium mot Xenos/chaos med fluffiga undantag. Sen får man se hur det gick är nya apoc. reglerna konstiga eller är det att vi tänker hur kan man vinna mot det där istället för, fan vad coolt jag får lira mot en snyggt målad titan hur kan jag göra lite wounds eller ta lite av den. Undra vilken av mina karaktärer som är mest sugen på att bli hjälte och sätta en meltabomb på en reavertitan.

Skriv svar