Så måste du ändå mena, för vi talar om bilen nu, inte det som sitter i. Det finns till exempel andra bilar för både orker och marines att sitta i. Dessutom talar vi egentligen om att antitank vapen försvinner, och min poäng var att man inte behöver meltaguns eller lascannons för att slå ut trukks.Måste säga att i flera fall är en av10 bil med red paint job med 12 orker i som har flagga och klo lite jobbigare än 5 scooring marines i en av 11 rhino. Man måste se på vad bilen gör, inte vad den tål.
Komp
Re: Komp
men du pratade om boltermarines, och svaret (och förmodligen fortsättningen av konversationen, åtminstone i mina ögon) var att man förutsatte att alla motståndare alltid är space marines, ett antagande som väldigt görs i samband med överlevnadsförmåga.Mutt skrev:Så måste du ändå mena, för vi talar om bilen nu, inte det som sitter i. Det finns till exempel andra bilar för både orker och marines att sitta i. Dessutom talar vi egentligen om att antitank vapen försvinner, och min poäng var att man inte behöver meltaguns eller lascannons för att slå ut trukks.Måste säga att i flera fall är en av10 bil med red paint job med 12 orker i som har flagga och klo lite jobbigare än 5 scooring marines i en av 11 rhino. Man måste se på vad bilen gör, inte vad den tål.
Ja' än't bittä'!
Vad roligtBengtsson den yngre skrev:@Tadaoko: Kan inte du säga till mig nästa gång du är på en turnering eller möjligtvis på besök i Lund/Malmö för jag hade gärna velat diskutera det här med komp med dig. Jag säger det här helt allvarligt och (till skillnad från många andra) har jag inte för avsikt att vara stöddig eller dryg, jag vill bara veta mer om hur du tänker eftersom vi helt tydligt tänker så olika. Dock känner jag att jag inte är beredd att kasta mig in i den eviga kompdiskussionen som pågår på nätet och som i min mening sällan leder någon vart.
Ps. Finns det någon turnering i Malmö/Lund när jag inte jobbar kommer jag ner.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Hur tänker du nu?HeadWar skrev:Tycker det är intressant att det i USA verkar förutsättas att komp bara betyder att man har restriktioner av olika slag på vad man får ha med i armén. Jag gillar det svenska systemet betydligt bättre, där man faktiskt kan komma till de flesta turneringar med de modeller man råkar ha, och ändå ha en sportslig chans att vinna.
Så har det aldrig varit på någon turnering jag varit, hört om eller ens arrangerat.
Har aldrig någonsin sett någon ens ha en sportslig chans om han kommit med en armé så som du beskriver.
Det är en enda stor LÖGN att alla som deltar på en kompad turnering har samma sportsliga chans att vinna, sluta med den dumma illusionen.
Senast redigerad av 2 Väktaren, redigerad totalt 30 gång.
+1/-1 saknar listan synergi spelar kompen ingen roll då den inte mäter avsaknad av synergi.Väktaren skrev:Hur tänker du nu?HeadWar skrev:Tycker det är intressant att det i USA verkar förutsättas att komp bara betyder att man har restriktioner av olika slag på vad man får ha med i armén. Jag gillar det svenska systemet betydligt bättre, där man faktiskt kan komma till de flesta turneringar med de modeller man råkar ha, och ändå ha en sportslig chans att vinna.
Så har det aldrig varit på någon turnering jag varit, hört om eller ens arrangerat.
Har aldrig någonsin sett någon ens ha en sportslig chans om han kommit med en armé så som du beskriver.
Det är en enda stor LÖGN att alla som deltar på en kompad turnering har samma sportsliga chans att vinna, sluta med den dumma illusionen.
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Jag kan nog hålla med om att man inte har samma sportsliga chans. Dock har man större chans än i okompat. Det blir helt enkelt jämnare fördelning på enheterna som väljs och arméer som spelas.Väktaren skrev:Hur tänker du nu?HeadWar skrev:Tycker det är intressant att det i USA verkar förutsättas att komp bara betyder att man har restriktioner av olika slag på vad man får ha med i armén. Jag gillar det svenska systemet betydligt bättre, där man faktiskt kan komma till de flesta turneringar med de modeller man råkar ha, och ändå ha en sportslig chans att vinna.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Ibland känns det som att det bara är K-J's mammas källare som är emot komp 
Hallå där!Tadaotoko skrev:Ibland känns det som att det bara är K-J's mammas källare som är emot komp
Jag är av princip mot även om jag blivit en aning mer välvilligt inställd till det Egge så fint refererar till som mångfalden i turneringslandskapet. Det kan få lov att finnas många olika blommor i 40K-buketten...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Håller med. Okompade turneringar måste finnas för att de helt klart fyller ett viktigt behov och ger mer variation till turneringsklimatet.Röde skrev:Hallå där!Tadaotoko skrev:Ibland känns det som att det bara är K-J's mammas källare som är emot komp
Jag är av princip mot även om jag blivit en aning mer välvilligt inställd till det Egge så fint refererar till som mångfalden i turneringslandskapet. Det kan få lov att finnas många olika blommor i 40K-buketten...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige