Resin stöter bort allt vad metall figurer heter?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Jacke

Re: Resin stöter bort allt vad metall figurer heter?

Inlägg av Jacke »

Vad surt att de inte gjorde någon av stordemonerna till resin. Ska man tolka det som att de har nya på gång? De nuvarande är ju ett par editioner gamla.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

De vill nog att man köper FW-demonerna. Eller så gör de dem i plast...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Anton

Inlägg av Anton »

GW bryr sig inte en sekund om vad FW har i sitt sortiment när de planerar sina släpp. Att stordemonerna inte är med kan tyda på att det kommer plast eller att de kommer i en senare omgång. Eller en blandning, med tanke på att det finns fyra olika.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Någon som vet när man kommer att kunna beställa resin prylarna?

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Jacke skrev:Någon som vet när man kommer att kunna beställa resin prylarna?
Det lär de avslöja på måndag.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

daskad

Inlägg av daskad »

http://www.games-workshop.com/gws/conte ... =16700019a

Antar väll att deras anledning till ökade priser är att "detaljerna ska bli bättre" känns som de borde hålla kvar priset istället eftersom resin är billigare men bättre detaljer. Borde ta ut varandra tycker man väll
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Anton

Inlägg av Anton »

Om de är snyggare och bättre på riktigt (går inte att avgöra på bild tycker jag) betalar jag gärna lite mer. Spelar mig mindre roll om GW tjänar mer samtidigt.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Tycker det känns fint. "Metall är dyrt, så vi måste höja priserna och byta till ett billigare material."

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Om de måste använda nya gjutformer så kan man förstå att det blir lite dyrare i början. Annars fattar jag inte. Det jag ställer mig undrande till är hälsoriskerna. Det finns tydligen olika sorters resin och de är olika farliga. Någon som har koll på läget?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

PatrikW

Inlägg av PatrikW »

Av det jag har förståt efter x antal sidor på warseer och andra sidor är att alla gamla modeller kommer använda sina gamla moulds och därför inte uppleva någon skillnad alls men de som görs från och med nu (och de som gjorts med det här i åtanke) kommer att vara bättre på att återge detaljer. Sjukt svårt att säga hur mycket det gör innan man börjar se dom i verkligheten dock).

Angående hälsofararen verkar det också variera och med tanke på att GWs målgrupp antagligen kommer såga fila och så vidare i modellerna lär de väl ha valt något som är så "snällt" som möjligt. Dws du måste aktivt sniffa i dig en hel del för att märka av det, men även detta är ju spekulationer tills folk som har mer erfarenhet får fatt på modellerna och kan specificera vad de innehåller.

Skriv svar