Tummar upp!egge skrev:Har det aldrig varit på tapeten att ha målningspoäng medräknat? Ett enkelt system där de tre sämsta arméerna får 0 poäng. De tre snyggaste arméerna får 6 poäng och alla andra 3. Borde ge lite krav på att turneringsfigurerna måste se snygga ut också.
ETC-uttagning
-
Flygmaskin
Re: ETC-uttagning
Människomat, till exempel spannmål.
problemet med målning är samma som med subjektiv komp.. Vem skulle bedömma det?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
En målningsmall tar å andra sidan 2 minuter att svänga ihop..
En målningsmall är fortfarande subjektiv i och med att någon måste bedöma om t.ex. antalet highlights räcker för att komma upp i en viss kategori. Mycket enklare då att bara subjektivt sätta kategorier som Icke-TT, TT och Över-TT. Tar 10 sekunder att bedöma något sådant.
Men jag tycker inte målning skall ha någon inverkan på ETC. Att arméer skall vara målade tycker jag är en självklarhet.
Men jag tycker inte målning skall ha någon inverkan på ETC. Att arméer skall vara målade tycker jag är en självklarhet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Jag kan nu meddela att halva ETC laget 2010 är uttaget.
Topp 3 på rankingen:
Jeppa Resmark
Joakim Engström
Anders Erestam
Har alla tackat ja till att vara med i laget.
Vi har enhälligt givit Jocke Rapp fortsatt förtroende som lagkapten även 2010.
Resterade fyra platser i laget kommer att utses av herr Rapp.
Topp 3 på rankingen:
Jeppa Resmark
Joakim Engström
Anders Erestam
Har alla tackat ja till att vara med i laget.
Vi har enhälligt givit Jocke Rapp fortsatt förtroende som lagkapten även 2010.
Resterade fyra platser i laget kommer att utses av herr Rapp.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Hur ser det ut med sidoevents? Tänkte kanske åka med och heja.
- NilssonHarHund
I vilket land går ETC av stapeln i år?
Münster,Tyskland, samma ställe som förra året.
-
Silversixx
Då vet jag en som inte får följa med!Nefrums skrev:Münster,Tyskland, samma ställe som förra året.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Det kommer nog att bli en stor singel-turnering dagarna innan ETC i samma lokal, så om man vill får man njuta av många dagar nörderi i Tyskland. Under själva ETC är jag dock osäker på om det sker några sidoevent, mer än att faktiskt heja på sina landsmän.Joppe skrev:Hur ser det ut med sidoevents? Tänkte kanske åka med och heja.