Adepticon 2012 - Resan, turneringen och festen!
-
Silversixx
Re: Adepticon 2012 - Resan, turneringen och festen!
2 timmar räcker för att spela 40k. Det har uppenbarligen adepticon bevisat.
jag kommer också på Ironman turneringen! 
Jag spelade ju en rätt lustig arme att möta, så mina matcher blev rätt tajta med tid pga att mina motståndare fick fundera lite extra, bara en match fick brytas i runda 5 dock. 2.5h är allt man behöver.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
-
the godfather
då hade vi fått döpa om den till iron boyLillePer skrev:Jag hade spelat på den turneringen !
2 timmar räcker för att spela Grey Knights med jättelite modeller. Det har uppenbarligen adepticon bevisat.Silversixx skrev:2 timmar räcker för att spela 40k. Det har uppenbarligen adepticon bevisat.
- theWatchman
Japp massa människor man mötte snackade om att dom anpassat sina listor och codexval till de korta matchtiderna. 0 nidlistor är tillstor del bevis för det om man får tro hardcore spelarna från USA.
Min tanke kring "Ironman" är att det skall vara 3h/match eller i alla fall 2:45. Jag vill inte exkludera Egge...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Pfft...jag får väl helt enkelt spela med 16 Shrikes istället för att lösa problemet.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Adepticon 2012 avklarat och som väntat en helt enastående tillställning !
Jag hade skitkul, spelade många riktigt bra och spännande matcher och träffade som alltid en drös med sköna lirare.
Säg eller tro vad ni vill, men Amerikanarna som ni möter där är underbart välkomnande och trevligt folk.
My fellow nerds, tveka inte att iaf en gång under era förhoppningsvis långa plast/tennfigurskarriärer delta i denna nördfest helt utan like !
Efter samtal med arrangörerna över "några" bärs fick jag reda på att Adepticon kommer vara kvar i samma lokaler som nu i minst ett par år till, vilket är mycket positivt för dessa lokaler är GULD !
Jag känner att jag har redan lagt mycket tid under det året som varit på att försöka köra ner Adepticon i halsen på 40kSverige, jag hoppas nu att de 4st nya deltagarna från 2012 låter sina röster bli hörda om deras upplevelser och intryckt så att vi blir ännu fler till 2013 !
Jag hade skitkul, spelade många riktigt bra och spännande matcher och träffade som alltid en drös med sköna lirare.
Säg eller tro vad ni vill, men Amerikanarna som ni möter där är underbart välkomnande och trevligt folk.
My fellow nerds, tveka inte att iaf en gång under era förhoppningsvis långa plast/tennfigurskarriärer delta i denna nördfest helt utan like !
Efter samtal med arrangörerna över "några" bärs fick jag reda på att Adepticon kommer vara kvar i samma lokaler som nu i minst ett par år till, vilket är mycket positivt för dessa lokaler är GULD !
Jag känner att jag har redan lagt mycket tid under det året som varit på att försöka köra ner Adepticon i halsen på 40kSverige, jag hoppas nu att de 4st nya deltagarna från 2012 låter sina röster bli hörda om deras upplevelser och intryckt så att vi blir ännu fler till 2013 !
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
Match 1: Space wolves drop pod list - Skön Engelskman som vi drack bärs med förra året, trist att slå ut honom i match 1 med 3-0. Whipa honom av bordet, jag spelade mycket bättre men va jet laggad och lite nervös för det va i princip exakt den listan som slog ut mig förra året i händerna av Brad Chester.
Match 2. Grey knights. 2 Purifiers, massa henchmen, cotez, Grandmaster, death cults. 3 dreads, massa bilar.
Jag får börja, har matchen som i en liten påse. Blir seizad..... båda fåglarna dyker, jag kan inte ha sönder en rhino i runda 1... och inte en rhino i runda 5. Detta kostar mig segern 4 pen slag på en rhino och jag får 1,2,3,4. Matchen slutar draw men han vinner på tie breaker...
Match 3. Grey knights Renodlad purifier spam med 3 dreads, Han får börja, kör en samlad flank, jag ställer upp mig i andra hörnet och skjuter bort hans arme på range... 3-0 till mig. Whipe i runda 4.
Match 4. Gey knights igen. draigo, 10 paladines, 5 paladines, stormraven, 2 dreadnights. Sen nåt mer. Jag ställer ut, skjuter ut hela armén och dödar dreadknightsen på charge med meffe. 3-0 till mig. Whipe runda 4.
Listan funka som vanligt skitbra men den är bättre i battlepoint system än i win/draw/lost - Lite sugigt att åka ut men de känns helt ok och jag är nöjd med min prestation. Inför nästa år om inte 6th ändrar allt så kommer jag spela mycket mer T värde, färre kill points.
Adepticon rockar röv! Kul som fan som vamligt även om jag var jet laggad långt in på lördagen.
MvH
Daniel
Match 2. Grey knights. 2 Purifiers, massa henchmen, cotez, Grandmaster, death cults. 3 dreads, massa bilar.
Jag får börja, har matchen som i en liten påse. Blir seizad..... båda fåglarna dyker, jag kan inte ha sönder en rhino i runda 1... och inte en rhino i runda 5. Detta kostar mig segern 4 pen slag på en rhino och jag får 1,2,3,4. Matchen slutar draw men han vinner på tie breaker...
Match 3. Grey knights Renodlad purifier spam med 3 dreads, Han får börja, kör en samlad flank, jag ställer upp mig i andra hörnet och skjuter bort hans arme på range... 3-0 till mig. Whipe i runda 4.
Match 4. Gey knights igen. draigo, 10 paladines, 5 paladines, stormraven, 2 dreadnights. Sen nåt mer. Jag ställer ut, skjuter ut hela armén och dödar dreadknightsen på charge med meffe. 3-0 till mig. Whipe runda 4.
Listan funka som vanligt skitbra men den är bättre i battlepoint system än i win/draw/lost - Lite sugigt att åka ut men de känns helt ok och jag är nöjd med min prestation. Inför nästa år om inte 6th ändrar allt så kommer jag spela mycket mer T värde, färre kill points.
Adepticon rockar röv! Kul som fan som vamligt även om jag var jet laggad långt in på lördagen.
MvH
Daniel
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten