Följa regelboken eller följa sitt hjärta?
Följa regelboken eller följa sitt hjärta?
Jesper är bara en ung spoling som trollar... Du behöver inte oroa dig Emil 
Re: Följa regelboken eller följa sitt hjärta?
Alla har rätt till sin åsikt utan behöva bli påhoppad med elaka kommentarer.
Nu handlar denna tråden och fråga om något som många tycker väldigt olika om och ingen har kanske fel i sitt sätt att spela men visa lite respekt FFS! Trodde åldern här inne var någorlunda hög men det är väldigt mycket fjortis fasoner.
Nu handlar denna tråden och fråga om något som många tycker väldigt olika om och ingen har kanske fel i sitt sätt att spela men visa lite respekt FFS! Trodde åldern här inne var någorlunda hög men det är väldigt mycket fjortis fasoner.
90% av tråden är full av troll, du behöver inte ta allt så seriöst, utan ta det med en nypa salt!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Jag trodde att det var meningen med tråden, särskilt eftersom det inte finns ett problem.daskad skrev:90% av tråden är full av troll, du behöver inte ta allt så seriöst, utan ta det med en nypa salt!
Om man rullar bägge tärningar på samma gång med:
*ett vapen med ett skott, säg till din motståndare att det är så du gör(tidsvinst fortfarande minimal) innan du gör det.
*ett vapen med mer än ett skott, så fuskar du...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Problemet som jag ser det att för någon som inte hänger här regelbundet ser man kanske inte om det är troll eller inte som skriver.daskad skrev:90% av tråden är full av troll, du behöver inte ta allt så seriöst, utan ta det med en nypa salt!
Sedan kan även jag som hänger på forumet och ser (enligt mig själv) vilka som trollar tycka att det är ruskigt tråkigt hur många som försöker förlöjliga tråden som ett icke problem. Faktum är att en del har problem med att folk ska snabba upp saker och hinner inte med när folk ska snabba upp spelandet med egen gjorda förenklingar.
Flera gånger i tråden har vikten av kommunikation tagits upp och när man säger/förklarar att man vill slå två tärningar på en gång och motståndaren ber en att inte göra det så varför inte bara acceptera det och köra efter vad reglerna säger? (och om det blir en argumentation efter att du rullat två tärningar för ett twin-linkad vapen har uppenbarligen du inte tagit och kommunicerat bra nog och får då stå ditt kast (pun intended).
Ägare av Weighted Dice din Spellbutik i Katrineholm och på Nätet
Banna Flychten!
DET hade jag velat se som en house rule på turneringar! Då hade nog alla haft med sig dice boxesegge skrev:Sedan tycker jag vi verkligen skall starta diskussionen angående att regelboken föreslår att tärningar som inte landar på bordet automatiskt missar.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
jeppeapan skrev:Banna Flychten!
banna folk som bannar.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Eller slungat ut tärningar utanför bordet när det var viktigt att fly/missa mycket/inte döda sista killen...Flogger skrev:DET hade jag velat se som en house rule på turneringar! Då hade nog alla haft med sig dice boxesegge skrev:Sedan tycker jag vi verkligen skall starta diskussionen angående att regelboken föreslår att tärningar som inte landar på bordet automatiskt missar.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Gonka Koff
Jag gjorde ett litet experiment nu på SM mot tre av mina deltagare.
Experimentet gick ut på att undersöka hur "självklart" det här med tärningsrullningsoptimering verkligen är för spelare, eftersom det var SM så var testurvalet bara rutinerade spelare.
Såhär gick det till: när min motståndare var i färd med att samla upp tärningar för att skjuta/slå på antingen min Ctan eller mina Canoptec spyders bad jag honom slå tärningarna "baklänges", dvs slå to-wound först. Eftersom det krävdes sexor för att wounda, men 3+ för att träffa går det ju väldigt mycket snabbare att göra på det viset.
Visst är detta precis lika självklart som att slå två tärningar direkt för ett twinnat vapen?
Märkligt nog var det bara en av tre av mina motståndare som gick med på att göra enligt mitt förslag.
Eftersom samtliga av mina motståndare var intelligenta och rutinerade är min slutsats är att det är svårt att räkna ut såna här rätt självklara saker under match.
Nåt att tänka på innan man kallar folk för mongopongo bara för att dom inte hajjar just ditt "trick". Sannolikheten är rätt stor att du inte kommer hajja mitt om vi möts, -för jag kan en massa fler än det där twinlinkade som du är så stolt över.
Experimentet gick ut på att undersöka hur "självklart" det här med tärningsrullningsoptimering verkligen är för spelare, eftersom det var SM så var testurvalet bara rutinerade spelare.
Såhär gick det till: när min motståndare var i färd med att samla upp tärningar för att skjuta/slå på antingen min Ctan eller mina Canoptec spyders bad jag honom slå tärningarna "baklänges", dvs slå to-wound först. Eftersom det krävdes sexor för att wounda, men 3+ för att träffa går det ju väldigt mycket snabbare att göra på det viset.
Visst är detta precis lika självklart som att slå två tärningar direkt för ett twinnat vapen?
Märkligt nog var det bara en av tre av mina motståndare som gick med på att göra enligt mitt förslag.
Eftersom samtliga av mina motståndare var intelligenta och rutinerade är min slutsats är att det är svårt att räkna ut såna här rätt självklara saker under match.
Nåt att tänka på innan man kallar folk för mongopongo bara för att dom inte hajjar just ditt "trick". Sannolikheten är rätt stor att du inte kommer hajja mitt om vi möts, -för jag kan en massa fler än det där twinlinkade som du är så stolt över.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham