Någon som känner Trhux / Marcus Wall

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Någon som känner Trhux / Marcus Wall

Inlägg av Trulsante »

I början på januari köpte jag den death guard armén han lade upp för försäljning på köp/sälj-fliken på sidan men då Marcus hävdar att han ganska snart efter köpet fick han körtelfeber och lades in på sjukhus på grund av detta. Han påstod att han var illa däran.

Den senaste kontakten med Marcus var i slutet på januari då han fortfarande låg inskriven på sjukhus för sin körtelfeber.

Då jag haft en familjemedlem som varit sjuk i körtelfeber vet jag att det kan vara ett gissel att bli av med och läkeprocessen är lång. Jag hade ingen brådska så jag sa att gubbarna kommer när han tillfrisknar.

Nu är det mitten av maj och vederbörande svarar inte på sms eller mina pm. Därför undrar jag om någon vet något mer om Trhux/Marcus Wall? Har han varit såpass sjuk som han påstår eller har jag blivit blåst?

Om det skulle vara så att Marcus faktiskt är sjuk fortfarande eller något än mer allvarligt inträffat så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för min smått irriterande ton, men jag vill gärna ha något livstecken...

*edit har lagt till hans efternamn för klarifikation
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Mattias H
Inlägg: 235
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:20

Re: Någon som känner Trhux / Marcus Wall

Inlägg av Mattias H »

Har du betalat?

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Någon som känner Trhux / Marcus Wall

Inlägg av Trulsante »

Jepp - god sed att betala innan man får varorna skickade...
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Mattias H
Inlägg: 235
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:20

Re: Någon som känner Trhux / Marcus Wall

Inlägg av Mattias H »

Ja så brukar det ju vara.

Jag tror du antingen blivit blåst eller råkat ut för en helt oansvarig person.

Hoppas du kommer i kontakt med honom. Helt oacceptabelt att bete sig sådär. Hur sjuk jag än var skulle jag, och de flesta, ändå försöka meddela.

Enda acceptabla ursäkterna är såklart förklaringar man inte önskar någon.

Vad heter han på forumet?

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: Någon som känner Trhux / Marcus Wall

Inlägg av xdanskx »

Det finns ju bara 28 personer i sverige med det namnet, ännu färre om man går på exakt stavning, så det borde ju gå att få tag på han tycker man ju.


Twitter: xdanskx
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Någon som känner Trhux / Marcus Wall

Inlägg av Denkan »

Vet du ungefär i vilket område han bor så borde det ju vara enkelt att spåra människan.
Säreget namn och plats borde ju generera nån typ av träff kan man tycka.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Loudhoward
Inlägg: 271
Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41

Re: Någon som känner Trhux / Marcus Wall

Inlägg av Loudhoward »

Kontakta din bank och be dem ta det med mottagarens bank. Kolla med försäkringsbolaget vad de tycker du ska göra. Har du PMs på kontoinfo/konversation osv borde du kunna få tillbaka då DITT försäkringsbolag inte är sugna på att betala ut något till dig.

Xeed
Inlägg: 300
Blev medlem: 02 maj 2011, 16:12
Ort: Göteborg

Re: Någon som känner Trhux / Marcus Wall

Inlägg av Xeed »

Om du har satt över pengar till personen så har du ju uppgifter som kan identifiera honom. Om jag var du skulle jag gå till polisen och göra en anmälan.

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Någon som känner Trhux / Marcus Wall

Inlägg av Mutt »

Loudhoward skrev:Kontakta din bank och be dem ta det med mottagarens bank. Kolla med försäkringsbolaget vad de tycker du ska göra. Har du PMs på kontoinfo/konversation osv borde du kunna få tillbaka då DITT försäkringsbolag inte är sugna på att betala ut något till dig.
Jag tror varken att bank eller försäkringsbolag gör någonting utan att det finns en polisanmälan. Då är det bättre att spåra upp personen och tala med honom först. Chansen är ju att han helt enkelt glömt och inte ägnat 40k hobbyn en tanke. Jag vet att jag en gång lovade någon att kolla upp något med några modeller jag hade hemma men sedan försvann från hobbyn i ett halvår och helt glömde bort vad jag lovat.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Någon som känner Trhux / Marcus Wall

Inlägg av Katarsis »

Han finns på Facebook med sitt nick. Har visat livstecken de senaste månaderna i alla fall.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar