Jag fick en tanke om att prova Eldar med Chaos daemons som allies då jag verkligen gillar vissa enheter hos Daemons och har då några frågor som jag hade varit tacksam för om jag fått svar på.
Mina tankar är då hur spells fungerar med dessa ihop, om jag har 1 farseer, 1 be'lakor/fateweaver etc och 1-2 troops pink horrors.
1. kan min farseer ta warp charges från mina daemons och använda dessa eller tvärtom? Det står från Allies of conveniense att man inte kan ta del av varandras spells men kan de ta del av varandras warp charges?
2. kan inte sätta ut gubbar inom 12" när man deploy for battle. Är detta då bara i början eller under hela spelets gång? min tanke är då framförallt att kunna använda mig av primarys Malefic powers för att summa en enhet troops inom 12" eller till och med summa upp en chaos gud inom 6", är detta möjligt eller det går ej?
3. Om jag kastar några spells av primarys Malefic spellen och låt säga får ut sammanlagt 2 enheter av Pink horrors, kommer jag då att i nästa runda (om de överlever) ha 2 extra warp charges?
Alliera sig med en Come the apocalypse armé
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Alliera sig med en Come the apocalypse armé
1. Ja, man har alla WC tillsammans.
2. Jag tycker egentligen inte att det är möjligt, men praxis har varit att det är det. 12" gäller bara under deployment, inte senare i matchen.
3. Ja.
2. Jag tycker egentligen inte att det är möjligt, men praxis har varit att det är det. 12" gäller bara under deployment, inte senare i matchen.
3. Ja.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Alliera sig med en Come the apocalypse armé
Okej tack för hjälpen, var väll de svaren jag ville ha 
Håller med om att man kanske egentligen inte borde kunna men går enligt regler så går det
Håller med om att man kanske egentligen inte borde kunna men går enligt regler så går det