Vilken väska använder du?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Iambroborn

Vilken väska använder du?

Inlägg av Iambroborn »

Nu när jag snart får tillökning i armé-familjen så kommer jag behöva en ny väska.

Vilken är den snyggaste, mest funktionella och mest prisvärda väskan som finns där ute?

Det jag är ute efter är en väska som kan ta ca 100 modeller + 6 fordon. Har kikat in Feldherr och BattleFoams P.A.C.K. Gillar hur de ser ut och möjligheten för custom fit för modellerna. Dock så är BF's väskor mycket dyrare och Feldherrs foam tilltalar mig mer.

Man vill ju att miniatyrerna ska ligga riktigt bra samtidigt som man inte vill se ut som om man är på väg till vare sig verkstaden eller obvious nördmöte ;)

Vad har du för väska?

Användarvisningsbild
Flogger

Re: Vilken väska använder du?

Inlägg av Flogger »

Fjeldberg ryggsäck är nice.

Annars tablewar case. De är kungligt lyxiga.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Flogger skrev:Fjeldberg ryggsäck är nice.

Annars tablewar case. De är kungligt lyxiga.
Tablewars är ju inte speciellt prisvärda eller diskreta dock ;)

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Tror inte ett medium size TB case system är "dyrare" än något annat system direkt, samt det är mycket bättre för målade figurer att inte åka upp och ner i foam.

Diskreta är dom väl, ser ut som en case bara inte ta genomskinlig front så ser ingen va du har i dom...

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Varför diskret? :roll:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jag kör lite blandat.

Jag har
1 mini -
1 half -
1 full Case Tablewar

Ett par Games workshop cases mest för förvaring. Sen har jag lite foam lösningar som jag förvarar gubbar i också.

Minicase från Tablewar är en brilliant låda, sväljer inte jättemycke men skön att resa med, half case sväljer hur mycket som helst och full case kan du i princip bo i om du har ont och cash nån månad. Skulle dock inte rekommendera full case förutom till förvaring, då den med figurer och låda, codex, tärningar och liknande väger som en mindre häst.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Loudhoward

Inlägg av Loudhoward »

Jag kör en KR Backpack 2. Valde melled Feld och KR då jag gillade designen av deras ryggsäckar bäst. I slutändan föll valet på KR. Det är foam som är mer eller mindre customisable utifrån vad du köper. Problemet är att veta vad man behöver utan att känna på saker och testa. Hade jag fått göra om hade jag nog bara customised annorlunda men är såpass nöjd att jag köpt igen.

+ Diskret
+ Ryggsäck
+ Bra layout på ryggsäcken med plats för alla tänkbara prylar
+ Köper du Backpack 2 så har du ordentligt med plats. Jag får utan problem plats med 3000p dark eldar men då är en massa tjafs magnetiserat.

- Foam (spelar Dark Eldar och taggiga alvöron gillar inte foam)
- Rätt så dålig hemsida och därmed svårt att customise correct
- Dåligt med lokala återförsäljare = svårt att känna efter

Jony

Inlägg av Jony »

kör med bara tablewar, äger alla tre storlekar men använder mig främst av mini och half-case.
främsta fördelen är som Papa säger att modellerna håller sig hela samt är skonsam mot målningar. plus att det ser snyggt ut med alla enheter uppradade i dem :)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Feldherr. Kommer du på ÖSM kan du spana in den.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Verkar som att många kör olika. Feldherr har ju gratis frakt för €60 eller mer, vilket är trevligt. Var annars inne på Battlefoam's P.A.C.K 352 tom och sedan fylla den med Feldherrs half-foam.

Gillar att den är i tåligt kevlar, vattenresistant och så gillar jag den smala profilen. Tyvärr så går den inte köpa i sverige då de enda distributärerna som jag hittade på nätet (Fantasia) inte hade just den modellen. Känns tungt att köpa en tom väska för £47 + frakt från england runt £20-25

Skriv svar