Sternguards någon?
-
dempaattack
- Inlägg: 89
- Blev medlem: 05 feb 2016, 13:09
Sternguards någon?
Hej är det någon som har erfarenhet att spela med sternguards.
Jag undrar lite om dom. Jag bygger en Imperial fist armé just nu.
Har sett att många kör med combi vapen. Men känner att det är lite för mycket.
Tänkte att IF chapter tac ger en boost till deras shooting. Så är det värt det att ha bara bolters?
/Dennis
Jag undrar lite om dom. Jag bygger en Imperial fist armé just nu.
Har sett att många kör med combi vapen. Men känner att det är lite för mycket.
Tänkte att IF chapter tac ger en boost till deras shooting. Så är det värt det att ha bara bolters?
/Dennis
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Sternguards någon?
Överlag är det bäst med bara bolters på dom, såvida man inte ska ha dom till något väldigt speciellt. Men då är det oftast bättre att bara ta en command squad.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
dempaattack
- Inlägg: 89
- Blev medlem: 05 feb 2016, 13:09
Re: Sternguards någon?
Men om man bara har Boltguns. Ska man ha dom i en drop pod endå?
Eller kör man bara med rhino?
/Dennis
Eller kör man bara med rhino?
/Dennis
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Sternguards någon?
Båda funkar bra tycker jag. Ska man droppa dom så måste man ha mer som kommer ner, annars dör dom väldigt lätt om dom är ensamma.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
dempaattack
- Inlägg: 89
- Blev medlem: 05 feb 2016, 13:09
Re: Sternguards någon?
Hmm. Då kanske det blir 5st med en razorback och en chaplain med dom.
-
dempaattack
- Inlägg: 89
- Blev medlem: 05 feb 2016, 13:09
Re: Sternguards någon?
Hehe för den andra HQn är en Terminator Biblotikarie.
Och jag har inte någon annan bra power armour troop som har 2 attacker i grund. Är inte så förtjust i Assualt marines.
Och jag har inte någon annan bra power armour troop som har 2 attacker i grund. Är inte så förtjust i Assualt marines.
- NilssonHarHund
- Inlägg: 974
- Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22
Re: Sternguards någon?
Spara poäng och ta färre HQ i så fall. Det är inte värt att betala så mycket poäng för en enhet som ändå inte kan slåss i närstrid.
-
dempaattack
- Inlägg: 89
- Blev medlem: 05 feb 2016, 13:09
Re: Sternguards någon?
Det är vad jag har för 1500pts. Har inge annat att välja mellan.
Har tagit chaplain för att få upp poängen.
Skulle det va bättre med en command squad och en chaplain. Och ge command squaden power weapons?
Har tagit chaplain för att få upp poängen.
Skulle det va bättre med en command squad och en chaplain. Och ge command squaden power weapons?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Sternguards någon?
Absolut. Eller Vanguards tom.dempaattack skrev:Det är vad jag har för 1500pts. Har inge annat att välja mellan.
Har tagit chaplain för att få upp poängen.
Skulle det va bättre med en command squad och en chaplain. Och ge command squaden power weapons?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015