Sternguards någon?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
dempaattack
Inlägg: 89
Blev medlem: 05 feb 2016, 13:09

Sternguards någon?

Inlägg av dempaattack »

Hej är det någon som har erfarenhet att spela med sternguards.
Jag undrar lite om dom. Jag bygger en Imperial fist armé just nu.
Har sett att många kör med combi vapen. Men känner att det är lite för mycket.
Tänkte att IF chapter tac ger en boost till deras shooting. Så är det värt det att ha bara bolters?
/Dennis

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Sternguards någon?

Inlägg av DHettNeck »

Överlag är det bäst med bara bolters på dom, såvida man inte ska ha dom till något väldigt speciellt. Men då är det oftast bättre att bara ta en command squad.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

dempaattack
Inlägg: 89
Blev medlem: 05 feb 2016, 13:09

Re: Sternguards någon?

Inlägg av dempaattack »

Men om man bara har Boltguns. Ska man ha dom i en drop pod endå?
Eller kör man bara med rhino?
/Dennis

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Sternguards någon?

Inlägg av DHettNeck »

Båda funkar bra tycker jag. Ska man droppa dom så måste man ha mer som kommer ner, annars dör dom väldigt lätt om dom är ensamma.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

dempaattack
Inlägg: 89
Blev medlem: 05 feb 2016, 13:09

Re: Sternguards någon?

Inlägg av dempaattack »

Hmm. Då kanske det blir 5st med en razorback och en chaplain med dom.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Sternguards någon?

Inlägg av Röde »

Varför en Chaplain?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

dempaattack
Inlägg: 89
Blev medlem: 05 feb 2016, 13:09

Re: Sternguards någon?

Inlägg av dempaattack »

Hehe för den andra HQn är en Terminator Biblotikarie.
Och jag har inte någon annan bra power armour troop som har 2 attacker i grund. Är inte så förtjust i Assualt marines.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Sternguards någon?

Inlägg av NilssonHarHund »

Spara poäng och ta färre HQ i så fall. Det är inte värt att betala så mycket poäng för en enhet som ändå inte kan slåss i närstrid.

dempaattack
Inlägg: 89
Blev medlem: 05 feb 2016, 13:09

Re: Sternguards någon?

Inlägg av dempaattack »

Det är vad jag har för 1500pts. Har inge annat att välja mellan.
Har tagit chaplain för att få upp poängen.
Skulle det va bättre med en command squad och en chaplain. Och ge command squaden power weapons?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Sternguards någon?

Inlägg av DHettNeck »

dempaattack skrev:Det är vad jag har för 1500pts. Har inge annat att välja mellan.
Har tagit chaplain för att få upp poängen.
Skulle det va bättre med en command squad och en chaplain. Och ge command squaden power weapons?
Absolut. Eller Vanguards tom.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar