Oldhammer style turneringsregler

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Oldhammer style turneringsregler

Inlägg av Elevatorlake »

Såg en uppsättning regler från frontline gaming för att "simulera" 5:e editionen men med nuvarande regelbok och codexar. Såg väl rätt roligt ut att prova, framförallt för alla som är så upprörda över att reglerna ändrat sig sedan dess ;)


I sammandrag
Rules:
– 1500 points
– Single CAD (Combined arms detachment)
– No formations
– No lord of wars (characters ok)
– No super heavies
– No gargantuans
– No Destroyer (D) weapons
– No flyers
– Flying monsterous creatures are considered to be gliding at all times.
– No forgeworld units or rules
– Armies without an HQ selection such as harlequins can build using the CAD perimeters without the HQ choices but must nominate one character in the army to be their warlord.
– Current Itc FAQ will be used for anything else, including the interim rules for the new psychic powers.
– First draft GW FAQ **will not be used**

https://www.frontlinegaming.org/2016/08 ... oldhammer/
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Oldhammer style turneringsregler

Inlägg av Ismeno »

"Oldhammer" 5:e! Pfffff!!!
Rogue Trader annars får det vara.[WINKING FACE]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Oldhammer style turneringsregler

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:"Oldhammer" 5:e! Pfffff!!!
Rogue Trader annars får det vara.[WINKING FACE]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag skrev "oldhammer", inte flintahammare :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Oldhammer style turneringsregler

Inlägg av Yabob »

Här i Sverige var det ju 1 750pts som gällde i 5th. 1 500pts är ju så 3rd edition!

På tal om 3rd edition så har jag hittat ett turneringsupplägg i en gammal White Dwarf. Det kan nog bli en LBK- tour på det under hösten.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Oldhammer style turneringsregler

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:"Oldhammer" 5:e! Pfffff!!!
Rogue Trader annars får det vara.[WINKING FACE]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag skrev "oldhammer", inte flintahammare :)
Jag är gammal, jag vet!!!!!! :D

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Oldhammer style turneringsregler

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:
Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:"Oldhammer" 5:e! Pfffff!!!
Rogue Trader annars får det vara.[WINKING FACE]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag skrev "oldhammer", inte flintahammare :)
Jag är gammal, jag vet!!!!!! :D
Konservatism sitter i sinnet och inte i den fysiska åldern ;)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar