Används FAQ-draftsen?
Används FAQ-draftsen?
GW's löpande FAQ's och Errata har rett ut många frågetecken även om en del grejer verkar vara bananas, typ granater och drop pods.
Används de på turneringar och i andra matcher eller ses de ännu som inofficiella?
Och de här extra dog-fight flygar-reglerna, spelar någon med dem?
Hur gör ni ute i stugor och lokaler?
Används de på turneringar och i andra matcher eller ses de ännu som inofficiella?
Och de här extra dog-fight flygar-reglerna, spelar någon med dem?
Hur gör ni ute i stugor och lokaler?
Re: Används FAQ-draftsen?
När jag arrangerat evenemang så har drafts (och experimental rules om FW är tillåtet) inte fått vara med.
Jag har bara hållit i ett event sen nya flygarboken kom, och då fick den inte vara med. Jag tycker inte att den tillför tillräckligt med spelglädje för att alla matcher ska bli 15-30 minuter längre.
Jag har bara hållit i ett event sen nya flygarboken kom, och då fick den inte vara med. Jag tycker inte att den tillför tillräckligt med spelglädje för att alla matcher ska bli 15-30 minuter längre.
-
Elevatorlake
En utmaning med faq:erna är väl just att de är draft och de uppdateras utan versionshantering eller förvarning. Dessutom uppdateras bara texterna på fb, inte bilderna, så det blir nog en del förvirring kring vilken text som är rätt vid vilket tillfälle.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Jag har helt slutat läsa dem till o med. Inväntar det färdiga resultatet och hoppas att man inte måste ändra om en massa ändå 
Spela med dem. Beskriv effekterna. Skriv på GWs Facebook sida. De tar det seriöst.
-
Elevatorlake
Även om jag skrev som jag gjorde så måste jag erkänna att i casual matcher spelar vi med den större delen av de och de delar som inte verkar troliga att de kommer att ändras, som att man bara får lägga lika många psychic powers som mastery level och inte deploya i allierade transporter. Däremot kör vi inte med drop pod-bananas, det blir ju galet 
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Spela med dem, men tycker du något är tokigt så ändra den rulingen. Bara var tydlig med det innan om det är en turnering du tänker arra 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Tills dom är spikade så kommer dom nog inte användas på turneringar.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
dempaattack
Har GW sagt när dom kommer ut från draft läget?
Man kan ju spela med GWs ord gällande rulings i regelboken som folk tolkat fel (typ flera psykers i en enhet kan inte kasta samma spell egentligen) och dylikt. Man behöver inte fortsätta spela med fel regler nu när GW gått ut med mycket korrekt info.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen