Hur mycket är folk beredda att betala för en turnering.

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000

$?

Omröstningen slutade 10 maj 2011, 13:31

300?
12
15%
500?
15
18%
700?
21
26%
1000?
30
37%
Mer?
4
5%
 
Antal röster: 82

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Hur mycket är folk beredda att betala för en turnering.

Inlägg av Papa D »

Hej,

Sitter och skissar på ett turneringsupplägg, i själva turneringskostnaden ingår boende, och mat, dryck i form av alkohol och alkoholfri dryck kommer finnas att köpa till självkostnadspris.

Det hela handlar om en skärgårdsupplevelse med boende i vandrarhemsmiljö, catering till lunch, och egen grillning till middag dvs, man måste grilla själv, men maten finns på plats. Bad, grillning och sköna vinberusade sensommar kvällar i sthlm. Och typ 5 matcher under en helg. Jag är sugen på ganska feta priser till topp 3 och best painted, men frågan är, vad skulle folk betala för en underbar ball på slottet .. errgh... nördupplevelse i skärgården?

Jag tänker mig upp till 80 spelare om så många vill komma upp till den kungliga hufvudstaden så klart.

/Papa D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Hur mycket är folk beredda att betala för en turnering.

Inlägg av Excessus »

*suck*

Min elendiga förmåga att klicka fel visar sitt otäcka anlete igen...flytta ner mig från 300 till 1000...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Hur mycket är folk beredda att betala för en turnering.

Inlägg av daskad »

röstade innan jag läst texten, du kan sätta mig på 1000 också
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Hur mycket är folk beredda att betala för en turnering.

Inlägg av Asplund »

Fanns det en 0:a skulle din jädra haj-turnering få en sån! :evil:

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Hur mycket är folk beredda att betala för en turnering.

Inlägg av Mutt »

Hur definieras vandrarhemsmiljö?

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Hur mycket är folk beredda att betala för en turnering.

Inlägg av Anton »

Kan nog pröjsa rätt bra för en all inclusive-turnering med tillräckligt hög standard men jag tycker att det är onödigt att lägga en massa pengar på fina priser. Några trevliga bucklor är bäst.

EyeGuy
Inlägg: 219
Blev medlem: 20 mar 2011, 00:59

Re: Hur mycket är folk beredda att betala för en turnering.

Inlägg av EyeGuy »

Mutt skrev:Hur definieras vandrarhemsmiljö?
Beroende på vilken prisklass:
2-4 sängar per boende (oftast med 2-4 olika uppsättningar täcke + kuddar)
Bord + kortlek brukar finnas.
TV ibland
Kök för att kunna laga egen mat. Ibland finns det i boendet, ibland delat med övriga gäster.
Är det i anslutning till camping brukar det ofta finnas verandor man kan sitta på om det är fint väder och äta ute.
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Hur mycket är folk beredda att betala för en turnering.

Inlägg av egge »

Jag är begrundande. Jag skrev in 500 för jag absolut är beredd att betala mer än vanligt för mat och "riktigt" boende. Samtidigt har jag varit och spelat i Umeå vilket kosta 1000 kr tur och retur och 350 i anmälning plus mat på kanske 300.

Bensinen tur och retur till stockholm kostar för mig 500 så 1000 kr vore egentligen ingen omöjlighet. Dock tror jag att det kanske måste vara helt perfekt lagt för att jag skulle åka. Det är synd men anmälningsavgiften är alltid avgörande för det känns dyrare. Jag tror att jag skulle payat 500 _utan_ mat men är inte säker på att jag hade betalat 700 med. Även om mat för 300 skulle ingått. Dumt men sant.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Hur mycket är folk beredda att betala för en turnering.

Inlägg av Mortarion »

Med boende och mat skulle jag nog kunna tänka mig att betala 700-1000. Men det krävs nog att turneringsupplägg och liknande passar i så fall. Tillsammans med resa till Stockholm blir det ändå en rätt rejäl totalkostnad.

Fast jag tycker gott att man kan dra ner på priser till vinnarna. Det är ändå inte intressant. Hellre lägre pris eller mer mat i så fall.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Hur mycket är folk beredda att betala för en turnering.

Inlägg av speedfreek »

Jag håller med.
Prispengar och presentkort är absolut inte viktigt alls.

Skriv svar