Fråga ang white dwarf

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
lilleklegg
Inlägg: 186
Blev medlem: 06 jul 2011, 08:48

Fråga ang white dwarf

Inlägg av lilleklegg »

Hej på er.

Jag betalade för en white dwarf prenumeration den 13 juni och har fortfarande inte fått någon tidning.
Frågan är, finns det någon med prenumeration som vet när man får tidningen skickad varje månad?

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Fråga ang white dwarf

Inlägg av Serpent »

Hör av dig till dem och fråga. Visst kan det vara så att den börjar gälla från juli, dvs att du får tidningen i slutet av juli, men det kan aldrig vara fel att få klarhet.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

lilleklegg
Inlägg: 186
Blev medlem: 06 jul 2011, 08:48

Re: Fråga ang white dwarf

Inlägg av lilleklegg »

Fortfarande ingen WD. Jag skickade mail och de kollade upp min beställning och de sa att den började gälla för juli månad. Och att jag bör få den den här veckan. Finns det någon som prenumererar som fått sin och vet när de brukar skicka ut den?
Jag prenumererade för ett par år sedan och då fick jag tidningen runt 25e. En till två dagar innan folk började skriva på internet om vad som stod i tidningen så hade jag precis redan läst det. Nu sitter jag och läser överallt på nätet om alla godbitar och börjar faktiskt bli lite sur.

Vilka datum brukar ni era WD?

Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: Fråga ang white dwarf

Inlägg av Joppe »

Såg på warseer att GW försenat leveransen av WD till prenumeranter med några dagar för att de inte skulle läcka saker ur tidningen innan butikerna fått den. Typiskt smart tänkt.

lilleklegg
Inlägg: 186
Blev medlem: 06 jul 2011, 08:48

Re: Fråga ang white dwarf

Inlägg av lilleklegg »

OK skönt att höra det i alla fall. Typiskt att de inte kunde säga det när jag frågade dem varför jag inte fått min tidning.

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Fråga ang white dwarf

Inlägg av Rasmus »

Joppe skrev:Såg på warseer att GW försenat leveransen av WD till prenumeranter med några dagar för att de inte skulle läcka saker ur tidningen innan butikerna fått den. Typiskt smart tänkt.
Härligt sätt att pissa sina kvarvarande prenumeranter på ryggen. Undrar om de faktiskt har försökt köra den tidningen i botten de senaste åren...
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

lilleklegg
Inlägg: 186
Blev medlem: 06 jul 2011, 08:48

Re: Fråga ang white dwarf

Inlägg av lilleklegg »

http://www.games-workshop.com/gws/conte ... =16900014a

In order to align product releases globally, White Dwarf will be on sale on the last Saturday of each month (ie White Dwarf August will be for sale on July 30th). In-store subscribers will also be able to pick up their magazine at the store on that Saturday.
In-home subscriptions will be shipped on the last Saturday of each month (ie White Dwarf August will ship on July 30th). You can expect to see your copy of White Dwarf within ten days from shipment.
If you have any questions or don't receive your White Dwarf within ten days from the last Saturday of the month, please call Customer Service at 1-800-394-4263 or email custserv@games-workshop.com.
This will go into effect for August's White Dwarf #379.

Jag skickade precis ett mail och bad om att få avsluta prenumerationen. Visst är det billigare men vad är det för mening med att få tidningen 10 dagar efter den släpps i affären. Förut så fick jag den två dagar innan och fick läsa saker i WD och inte på internet som jag gjort nu.

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Fråga ang white dwarf

Inlägg av Rasmus »

De är ju fullkomligt sinnessjuka. Undrar om något annat bolag med tidningsprenumerationer behandlar sina prenumeranter på det sättet.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Fråga ang white dwarf

Inlägg av speedfreek »

Helt rätt.

Tråkigt men sant.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Fråga ang white dwarf

Inlägg av Serpent »

Säg upp prenumerationen och få pengarna tillbaka. Var tydlig med varför du säger upp din prenumeration och varför de blir av med den här säkra inkomsten. Om du bara skulle köpa lösnummer så är chansen stor att du bara köper de nummer du är intresserad av, vilket väl - enligt alla ekonomins regler - borde ge ett inkomstbortfall för företaget. Och GW är all about making money numera...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar