Hur många arméer har ni sålt då?

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Hur många arméer har ni sålt då?

Inlägg av Serpent »

Två 40K-arméer (Eldarer och Flesh Tearers) och tre Fantasyarméer (High Elves*2, Vampire Counts). Fyra av fem såldes via föreningen, så priset blev bra för alla parter.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Didi
Inlägg: 136
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:01

Re: Hur många arméer har ni sålt då?

Inlägg av Didi »

Har missbrukat figurer sen mitten av 90-talet.

Lockelsen att starta igång nya projekt har hela tiden gjort sig påmind, men har lyckats stå emot pga av tids o resurs brist (familj o jobb), så har nästan samtliga arméer blivit sålda.

Mitt första hjärteprojekt var en Space wolves armé som startades med deras första Codex ( kommer inte ihåg när) som såldes för några år sedan. Sen har jag sålt av mina old-school demon och dark eldar arméer, alla tre var målade o över 2000 pts. Startade igång ett necronsprojekt som såldes ganska direkt.

Det som finns kvar är mina eldar gubbs som har mest gamla grejor, ingen wave serpent eller knight!!

Så typ 3.5 målade arméer sen får vi se när det är dax för Eldar att byta ägare.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hur många arméer har ni sålt då?

Inlägg av Röde »

Ja just det ja... en Empirearmé också...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: Hur många arméer har ni sålt då?

Inlägg av Arioch »

Hur många av de de såld röde har du köpt tillbaka sen:)?

Har aldrig sålt kommer nog aldrig att göra det ... har en BA arme som jag startade typ 93 eller nått sånt ... men å andra sidan har jag 8 RoK samt en lada på 110 kvm så jag kan sprida ut mig en del:)
Nu har jag dessutom fått arslet ur och börjat måla igen sen ett uppehåll på hela 6e ed ... vilket är jävligt najs:)!
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Hur många arméer har ni sålt då?

Inlägg av Ismeno »

Platsbrist är en stor orsak, ofta i kombination med att man tröttnat på armén. Sedan kan man ju inte bortse från GW's ovana att ändra regler hela tiden så att en armé man älskar inte längre funkar eller ens är tillåten....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Hur många arméer har ni sålt då?

Inlägg av Flogger »

Har sålt:

Beastmen
Orcs & Goblins
Ogres
Tomb Kings
Lizardmen
Skaven
High Elves
Dark Elves
Dwarfs

Tau
Eldar
Grey Knights
Dark Eldar
Necrons


Så en hel del helt enkelt. Nuförtiden har jag som tumregel att aldrig sälja en armé, när man minst anar det vill man ha den igen.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Hur många arméer har ni sålt då?

Inlägg av Ismeno »

Det finns alltid de som är värre. ;) rejäl samling grejor där Flogger!
Har nog aldrig saknat någon armé jag sålt, däremot figurer från RT-tiden som tappats bort/sålts/försvunnit i flytt. Minns speciellt en snotling som sitter och skiter i en hjälm. Den skulle man betalat en bra slant för att få tillbaka. :P


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hur många arméer har ni sålt då?

Inlägg av Röde »

Arioch skrev:Hur många av de de såld röde har du köpt tillbaka sen:)?
En. En annan bytte jag tillbaka mot målartjänster och så sålde jag den igen.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Hur många arméer har ni sålt då?

Inlägg av Gonka Koff »

Röde, dina SW ligger i mitt garage, nästintill orörda sedan inköp från David G. Har bara spelat dom i en match tyvärr, men så är det kanske den minst effektiva armén jag någonsin hört talas om (bara SW terminators utan skyttevapen). Men fan så snygg den är!
Den finns hursomhellst kvar här hos mig och om du blir sugen på att bygga vidare finns dom till dig för ett (mycket) bra pris!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hur många arméer har ni sålt då?

Inlägg av Röde »

Gonka Koff skrev:Röde, dina SW ligger i mitt garage, nästintill orörda sedan inköp från David G. Har bara spelat dom i en match tyvärr, men så är det kanske den minst effektiva armén jag någonsin hört talas om (bara SW terminators utan skyttevapen). Men fan så snygg den är!
Den finns hursomhellst kvar här hos mig och om du blir sugen på att bygga vidare finns dom till dig för ett (mycket) bra pris!
:D You tease, you...

Är dreadsen kvar?

Nu när de fått flygtransporter så måste de ju vara asballa.

Vad står de i i dagsläget?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar